KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

EV, otomobil satın alma deneyimini yeniden şekillendiriyor

ÖNEMLİ NOTLAR

EY (Ernst & Young), Mobilite Tüketici Endeksi (MCI 2022) araştırmasının sonuçlarına göre; elektrikli araçlar (EV) segmentindeki yükseliş dijital otomobil perakendeciliğini şekillendiriyor.

Gelecekte otomobil satın alma deneyimi; tüketiciler tarafından hâlâ istenen kişiselleştirilmiş bileşenlerle çevrimiçi, çevrimdışı ve sanal ögelerin kusursuz birleşiminden oluşacak. Gelişmiş ürün deneyimi ve teknolojinin etkin kullanılmasının önemini arttı. MCI 2022’ye göre, günümüzde en fazla öne çıkan yeni teknolojiler; artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR) ve metaverse. Pazarda var olan üreticilerin çoğu, sundukları elektrikli araç modelleri için özel deneyim merkezleri oluştururken pazara sonradan dahil olan ve sadece elektrikli araç üreten oyuncular da sundukları olağanüstü deneyimlerle çıtayı yükseltiyor. Elektrikli araçlar alanındaki yeni girişimlerin, deneyim merkezleri konusunda pazarın eski oyuncularına ilham veriyor.
MCI 2022’ye göre tüm otomobil müşterilerinin yüzde 57’si, elektrikli araç müşterilerinin ise yüzde 60’ı bir sonraki arabalarını bir bayiden almayı planlıyor. EY Türkiye Mobilite Sektör Lideri Serdar Altay, “Kimin en iyi çevrimiçi veya sanal deneyime sahip olduğu, satın alma yolculuğunda müşteriye kimin en iyi deneyimi sunabileceği de başarının temel belirleyici ölçütleri arasındaki yerini alıyor” dedi.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.