Özkara, Almanya’nın dikkat çekici etkisi hakkında, “Çünkü Almanya’da online alışveriş yapanlar son dönemde harcamalarında ‘sadece temel ihtiyaçlara yönelik’ bir yaklaşımla alışveriş yapmaya başlamışlar ve bu da e-ticaret hacimlerine doğrudan etki etmiş gibi gözüküyor. Alman e-ticaret derneği BEVH tarafından yayınlanan bir rapor, 2023’ün ilk çeyreğinde online ürün ve mal satışlarının 2022’nin aynı çeyreğine kıyasla %15 düştüğünü gösterdi. Öte yandan işletmelerin e-ihracat ile Almanya’da tüketici alışkanlıklarında yaşanan değişiklikler ve online gıda perakendeciliğinde yaşanan artıştan pay alması ve lehine çevirmesi mümkün” açıklamasını yaptı.
Özkara, “Yerel ve global piyasaları dikkate alırsak, e-ticaret’e yeni girmek isteyen henüz dijitalleşmemiş işletmeler için tohumların atılması için önemli dönemler. E-ticaret Pandemi öncesi bir gereklilikti ancak artık işletmeler için bir zorunluluk haline geldi. Ayrıca e-ihracat, işletmelerin ürünlerini internetten yurt dışına satarak küresel ticaretten pay almalarını sağlayan bir ticaret türü. E-ihracat ile işletmeler ürünlerini online satış kanalları üzerinden dünyanın dört bir yanına satabiliyor. Şu an ki dönem de bunun için ideal bir dönem. IdeaExport ürünümüzle bu işlemleri yapmak da çok kolay” bilgisini verdi.
E-Ticarette Almanya’nın değişen tüketici alışkanlıkları dikkat çekiyor
E-Ticarette Almanya’nın değişen tüketici alışkanlıkları dikkat çekiyor
IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, dünyadaki e-ticaret değişim ve büyüklüklerinde Almanya’nın dikkat çekici bir seyir sergilediğine ve tüketici alışkanlıklarının değişmesine dikkat çekerek, e-ticaret ve e-ihracata başlayacak işletmeler için önemli bir adım olabileceğini açıkladı.