KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

Türk KOBİ’ler Çinli e-ticaret devi ile dünyaya satış yapacak

LOJİSTİK

Yurtdışı taşımacılık alanında INTER by MNG Kargo markasıyla hizmet veren MNG Kargo, Çin’in online alışveriş devi DHgate ile işbirliğine imza attı.

MNG Kargo, bu anlaşma ile 2020 yılında DHgate üzerinden dünyaya satış yapacak KOBİ’lerin 100 milyon dolarlık e-ihracat hamlesinde önemli bir taşımacılık rolü üstleniyor. Türkiye’den dünyaya INTER by MNGkargo ile açılacak olan DHgate, dünyanın en büyük 5. cirosuna sahip e-ticaret sitesi. Çin Halk Cumhuriyeti’nde B2B e-ticaret pazarının ilk ve en etkin aktörlerinden biri olan DHgate’in 2019 yılı itibariyle 22 milyon kayıtlı alıcısı ve 40 milyondan fazla ürünü bulunuyor. 2018 yılının sektörel verilerine göre e-ihracat yüzde 200 üzerinde artış göstererek 1 milyar dolara ulaşmıştı. MNG Kargo, bu anlaşma ile toplam e-ihracatın yüzde 10’unu domine etmeyi amaçlıyor.
MNG Kargo Yurtdışı Hizmetlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Gürdal, şunları söyledi: “Bu işbirliği, ülkemizdeki 3 milyon 500 bin civarındaki KOBİ’mizin yurtdışında da müşteri bulmasını sağlayacak. E-ihracat kapısı daha da açılacak. MNG Kargo olarak her türlü desteği vermek için hazırız. Bu işbirliği ile e-ihracat için büyük bir fırsat doğdu.” DHgate’in Kurucusu ve CEO’su Diane Wang Shutong, “Çin çok büyük bir pazar, global piyasalara satış yapmak isteyen KOBİ’ler için önemli bir kapı olacağız” dedi.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.