Dünyada, 2020'ye kadar hacmi 10 trilyon dolara ulaşması beklenen e-ticaret sektörünün, Türkiye'de de hızla büyümeye devam ettiğini anımsatan Ayyarkın, Alibaba, Amazon gibi e-ticaretin oyun kurucularının, Türkiye'de faaliyetlerini her geçen gün arttırdığını belirterek, uluslararası firmaların öncelikli tercih ettiği iş ortaklarından Aras Kargo’nun da dijitalleşme yatırımlarına ara vermeden devam ettiğini belirtti.
Ayyarkın: "2020 yılında dünyada e-ticaretin genel ekonomi içerisindeki payı yüzde 13 gibi bir seviyeye çıkacak. Bu nedenle e-ticaret sektöründe hizmet veren şirketler daha fazla global pazarlara odaklanıyor. Ülkemizde internet kullanıcılarının sayısı da yaklaşık 60 milyonu buldu. Bu da nüfusun yüzde 72'si demektir. 2018 yılında yüzde 42 gibi bir oranla hızla büyüyen e-ticaret sektörü, 59.9 milyar liralık hacme ulaştı. E-ticaretin en yoğun olduğu kategori de 31.5 milyar TL ile perakende oldu” dedi.
‘Kargo sektörü’ 2023’ün stratejik sektörleri arasında olacak
‘Kargo sektörü’ 2023’ün stratejik sektörleri arasında olacak
KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi
LOJİSTİK
Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın, bölgesinde lojistik üs olma hedefi bulunan Türkiye'nin, dünya devi e-ticaret firmalarının radarına girdiğini belirtti.
Paylaş: