Çalışanların sadece rollerinin ne olduğunu bilmeleri ve bunu ne kadar iyi yaptıklarının söylenmesi değil, aynı zamanda kariyeri ve gelişimi için teşvik ve sürekli fırsatlara ihtiyaçları vardır.
1) Çalışanların kendilerini değerli ve saygın hissettikleri bir kültür yaratın.
2) Sağlıklı bir işgücünün daha mutlu ve daha üretken olduğunu kabul edin.
3) Tükenmişliğin erken belirtilerini tanımlayın ve önleyin.
4) Güçlü iletişim araçlarını teşvik edin.
5) Bağlılığı, uzun vadeli personel tutmayı ve şirket karlılığını artırmak için çalışanlara değer verin.
İnsanlar, çalışmaları üzerinde bir sahiplik duygusu hissettiklerinde ve şirket içinde yeni rollere nerede büyüyebileceklerini görebildiklerinde gelişirler. Çalışanların sadece rollerinin ne olduğunu bilmeleri ve bunu ne kadar iyi yaptıklarının söylenmesi değil, aynı zamanda kariyeri ve gelişimi için teşvik ve sürekli fırsatlara ihtiyaçları vardır.
İster yerleşik bir işletme ister gelişmekte olan bir start-up olun, çalışanların kendilerini değerli ve saygın hissettikleri olumlu bir çalışma kültürü oluşturmak da aynı derecede önemlidir. Bu iletişimle başlar. İşte tüm çalışanlarınızın hem fiziksel hem de zihinsel sağlığına öncelik vermek için geçerli nedenler:
1) Çalışanların kendilerini değerli ve saygın hissettikleri bir kültür yaratın
Bir işveren olarak ne kadar şeffaf olursanız, çalışanlarınız işlerinde inisiyatif alarak o kadar rahat hissedeceklerdir. Bu da genel olarak daha iyi üretkenliğe yol açacaktır. Çalışanların kendilerini değerli ve saygın hissettikleri bir işyeri yaratmak istiyorsanız, saygı ve katılım kültürünü teşvik ederek başlamanız gerekir. Ekibinizin tüm üyelerine düzenli geri bildirim fırsatları sunun, böylece bireysel olarak nasıl olduklarını (ve sorun olup olmadığını) anlayabilirler. Ve başarılarını tanımayı unutmayın.
2) Sağlıklı bir işgücünün daha mutlu ve daha üretken olduğunu kabul edin
Sağlıklı bir beden ve zihin, enerji seviyelerinin artmasına, karar vermenin iyileşmesine ve meslektaşlarıyla daha iyi ilişkilere yol açabilir. İşletmeler, çalışanlarının sağlığına daha bütünsel bir yaklaşım benimsemek ve değer vermek istediklerinde, genel iş başarılarına fayda sağlayabilecek önemli bir adımdır.
3) Tükenmişliğin erken belirtilerini tanımlayın ve önleyin
İşyerinde tükenmişliğin erken belirtilerini tanımak önemlidir, böylece bunu önlemeye yardımcı olabilirsiniz. Çalışanlar tükenmişlik yaşadıklarında umutsuz, depresif, sinirli ve daha fazlasını hissedebilirler. Böylece, kişilerin yaşamış olduklarından yola çıkarak neden işte üretken olmayabileceklerini görebilirsiniz! İşte tükenmişliğin belirtileri düşük motivasyon, umutsuzluk ve etkisizlik duyguları, gün boyunca uyuma ve yorgun olma zorluğu olarak görünebilir.
4) Güçlü iletişim araçlarını teşvik edin
Çalışanlarınızın iletişimin önemi konusunda net olduklarından emin olun. İyi iletişim, birbirleriyle ilişkiler kurmanın ve herkesin rollerinde başarılı olmasına yardımcı olmanın anahtarıdır. Açık iletişim hatlarını ne kadar çok besleyebilirseniz, personelinizi en çok ihtiyaç duyduklarında desteklemek için o kadar donanımlı olursunuz.
Çalışanlarınızın herhangi bir özel fiziksel sorunu ve kişisel zihinsel sağlık sorununu iletmekte kendilerini rahat hissettiklerinden emin olun. Ekstra izne ihtiyaç duymak için geçerli bir nedeni olan her personel üyesini teşvik etmek, uzun bir yol kat eden ve herkes tarafından takdir edilen küçük bir jesttir.
5) Bağlılığı, uzun vadeli personel tutmayı ve şirket karlılığını artırmak için çalışanlara değer verin
Bir işletme sahibi olarak, çalışanlarınızın şirketinizin bel kemiği olduğunu biliyorsunuz. Ürünlerinizin yapılmasını ve zamanında gönderilmesini sağlayanlardır. Müşterileri mutlu eden, soruları yanıtlayan ve geldiklerinde siparişleri işleyen kişilerdir. Kısacası, işyerinizde her şeyin sorunsuz çalıştığından emin olmanıza yardımcı olurlar.
Çalışan refahını iyileştirmenin işletmeniz ve sizin için çalışan insanlar için iyi olduğu açıktır. Daha sağlıklı bir çevre yaratmak ve sağlıklı alışkanlıkları teşvik etmek için kaynak harcamak mantıklıdır, çünkü bu, kendiniz de dahil olmak üzere katılan herkese fayda sağlayacaktır.
İşyerinde Çalışanlarınıza Öncelik Vermenin Nedenleri
Paylaş