Bu sayımızda ve önümüzdeki sayı, kuşaklara ve kullandıkları teknolojilere yer veriyor olacağız. Zamana bağlı olarak teknoloji de hızla ilerlemektedir. Bu hızlı ilerleme ile yeni neslin alışkanlıklarında ciddi değişiklikler gözlenmektedir. Her bir kuşağın kendine ait özellikleri, iş ve genel hayata bakış açıları farklılıklar göstermekte olup, teknolojideki hızlı ilerleme kuşaklar arasında büyük anlaşmazlıklara sebep olmaktadır. Bu kuşakların en yaşlısı 68, en genci 13 yaşında olan aynı resmin farklı puzzle parçalarını oluşturmaktadır.
Baby Boomers (1945-1964)
En ağır şartlarda çalışmış, şu anda en küçüğü 49, en büyüğü 68 yaşında olan kuşaktır. 1990’lı yılların iş hayatında etkin olarak yönetimde yer almışlardır. Kadın erkek rolünde gelenekçidir ve hizmet odaklıdır. Herşeyi kendileri yapmak, keşfetmek ve üretmek zorunda kalmışlardır. Bu sebepten zengin hayalgüçlerine sahiptirler. Teknolojiden uzak olup, ihtiyaçları doğrultusunda minumum kullanmayı tercih ederler. Marka bağımlılıkları ve kurum sadakatleri yüksektir. Amaç odaklı olup, iş değişikliklerinden hoşlanmayıp kanaatkârdırlar. Savaş sonrası ve yokluk kuşağı olduklarından mümkün olduğunca çatışmadan kaçınırlar. Yüksek ahlaka sahip ve işkoliktirler. Kurumların başarılarında kişisel katkılara son derece önem verirler.
X Kuşağı (1965-1979)
En yaşlısı 48, en genci 34 yaşındadır. Dünyayı etkileyen sosyal olaylar ve krizi derinlemesine yaşayan bir kuşaktır. Günümüzde kullanılan teknolojilerin ilk örnekleri olan transistorlu radyo, pikap ve bantlı teyple dünyaya gözlerini açtılar. Teknolojinin hızlı geçişinin tam ortasına düştüklerinden çekinceleri artmasına rağmen teknolojiyi mecburiyetten kullanmaya başladılar. Facebooktan fotoğraf yüklüyor, Skype üzerinden online video görüşmesi veya chat yapıyorlar. İş hayatına ilk başladıkları dönemde eğitim ve tahsil hayatlarındaki kısıtlamalar, yabancı dili daha az bilmeleri, çalışma saatlerinin daha yoğun olması gibi sebepler kendilerini geliştirmeleri için olumsuz etkilemiştir. Sadakat duygusu yüksek, kanaatkar, iş motivasyonları yüksek, toplumsal sorunlara duyarlı ve otoriteye saygılıdırlar. Mevcut çalışma koşulları ile yetinip, uzun yıllar aynı firmada çalışabilirler. Tutarlı yönetim politikaları izlemeye çalışırlar. Amaçlarını yerine getirmek için kurum politikalarını ve iş koşullarını değiştirebilirler. Daha önce iş dünyasında yer almayan kadınlar daha iyi yaşamak ve kendi için yaşamak amacı ile bu kuşakta işgücüne katılmaya başladılar. Bunun sonucu olarak az çocuk sahibi oldular. Bireycilik önplana çıkarak daha fazla paraya odaklandılar. Çalıştıkları firmalara karşı daha sadakatli olup, mevcut çalışma şartlarıyla yetinip, uzun yıllar çalışabilmektedirler. İşin gereklerine göre dışarıdan hizmet tedarik etmeyi tercih ederler.
İş hayatında 4 kuşağın temsilcileri ile kurumun başarısı için hep birlikte çalışmaktayız. Başarı hepimizin başarısıdır. Bu sebepten her kuşağın hayata bakış açıları hakkında bilgi sahibi olmalı, olaylara kendi bakış açımızdan bakmayıp orta yolda buluşarak devam etmeliyiz. “Önemli olan insanların duygularını yönetmektir” sloganı ile hepimize farklı bir yönetim yaklaşımı getirmesini ve yetenekleri yönetmek adına yeni bir bakış açısı sağlamasını diliyorum.
Önümüzdeki sayımızda Y Kuşağı (1980-1999) ve Z Kuşağı (2000-2021) ile yazımıza devam ediyor olacağız.
Hangi Kuşak Hangi Teknolojiyi Kullanıyor?
Paylaş