Ericsson Mobilite Raporu’na (EMR 20. sürümü) göre tarihteki en hızlı benimsenen mobil nesil 5G olacak. 5G’nin, 4G ile karşılaştırıldığında, aynı kilometre taşına iki yıl daha önce gelmesi ve bir milyar abone sayısını aşması bekleniyor. 2025’e kadar tüketicilerin çevrimiçi aktivitelerine 2 yeni hizmet daha eklenecek, çevrimiçi geçirilen süre 9 saat daha artacak.
Ericsson Türkiye Genel Müdürü Işıl Yalçın, basın toplantısında, araştırmanın 2026’da dünya mobil veri trafiğinin yarısından fazlasını 5G ağlarının taşıyacağını gösterdiğini, tüketicilerin 2025’e kadar dijital alışkanlıklarını daha da genişletmeyi beklediklerini, geleceğin daha güçlü toplumlarını inşa etmek için dijital kapsayıcılığı gündemin en üst sıralarına yerleştirmek gerektiğini söyledi.
Ericsson ConsumerLab’in hazırladığı ‘Kentsel Gerçekliğin Geleceği’ başlıklı Küresel Telekom Pazarı Raporu’na (GTM) göre (Türkiye’deki tüketicilerin 15-79 yaş arası 1.000-2.000 arasında kişinin katıldığı anket aracılığıyla); tüketicilerin ‘bir sonraki normale’ girerken 2025’e kadar günlük çevrimiçi faaliyetlerine 2 yeni çevrimiçi hizmet daha eklenecek, pandemi öncesine göre çevrimiçi faaliyetlere 9 saat daha fazla zaman ayrılacak. Orta düzey çevrimiçi kullanıcılar, pandemide günlük yaşamlarında daha fazla hizmet kullanmaya başladı, önümüzdeki süreçte orta ve ileri düzey kullanıcılar arasındaki boşluk kapanacak.
Rapora göre; yakın gelecekte Türkiye’nin yüzde 48’inin uzaktan eğitim görmesi ve çalışması bekleniyor. Pandemide Türkiye’de okullarda ve üniversitelerde çevrimiçi eğitim yüzde 90 artarken uzaktan çalışma yüzde 45 arttı. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 57’si 2025’e kadar bir diploma almak veya becerilerini geliştirmek için e-öğrenme ve çevrimiçi eğitim programlarına yönelecek. En önemli değişikliklerden biri de yerel alışverişin önceliklendirilmesi.
Türkiye’nin yüzde 48’i uzaktan eğitim görecek ve çalışacak
Türkiye’nin yüzde 48’i uzaktan eğitim görecek ve çalışacak
Ericsson (NASDAQ:ERIC), pandemi sonrasını ve 5G’nin geleceğini ele alan iki ayrı rapor yayınladı.