Dijital Köprü bir yıldan kısa bir sürede bir proje olmaktan çıkarak müşterilerine bankacılığın ötesinde hizmet sunan dijital bir platform haline geldi.
QNB Finansbank Tüzel Dijital Dönüşüm Direktörü Okay Yıldırım, “Dijital Köprü müşterilerimiz ile e-Dönüşüm paketi buluştu. Yayınlanan yeni tebliğler ile kapsamı daha da genişleyen e-Dönüşüm ürünlerinin maliyetinin yüksek olması, birçok firmanın bu hizmetleri birer zorunluluk olarak nitelendirmesine neden oluyor. Küçük ölçekli şirketlerde yıllık 3-4 bin TL’lerde seyreden, büyük ölçekli firmalarda yılda ortalama 100 bin TL seviyelerine kadar çıkan maliyetlerin tümünü 2022’ye kadar Dijital Köprü ile karşılıyoruz” dedi.
Dijitalleşmenin öneminin geçtiğimiz birkaç ay içerisinde daha iyi anlaşıldığının altını çizen Yıldırım, QNB Finansbank olarak bu dönemde hızla hareket ederek hizmet noktalarını uçtan uca dijitalleştirdiklerini söyledi. Dijital Köprü ürünlerini kullanmaya başlamak için müşterilerin banka şubesine gitmesine hatta banka müşterisi olmasına dahi gerek olmadığını belirten Yıldırım, “İnternet sitemizden veya çağrı merkezinden başvuruda bulunmaları yeterli. ‘Ürünleri kullanmaya başlayın, hesabınızı üç ay sonra açın’ diyoruz. Hizmet noktalarımızı müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre şekillendirmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
QNB Finansbank’ın ‘Dijital Köprü’ hizmeti sadece e-Dönüşüm ürünlerinden oluşmuyor. Yıldırım, ‘Dijital Köprü’nün, birçok fintech’in bu sisteme dahil olmasıyla şirketlerin, e-Ticaret’ten insan kaynaklarına, ön muhasebeden satış ekibi yönetimine kadar tüm ihtiyaçlarını dijital olarak karşılayabilecekleri bir kanal haline geldiğini anlattı. Zaman içinde hizmet ve çözümlerin kapsamında genişlemeler olacağını öngören Yıldırım, “Öte yandan, bankacılık ve farklı fintech çözümlerine tek bir şifreyle ulaşabilmeyi sağlayan, API’lar aracılığıyla çalışan ‘Dijital Köprü Portal’ının hayata geçmesi ile hizmet modelimizi bir üst kademeye çıkardık” dedi.
35 bin KOBİ ‘Dijital Köprü’den faydalandı
Haziran başı itibarıyla yaklaşık 35 bin KOBİ, Dijital Köprü hizmetlerinden faydalanmaya başladı. Bunun yaklaşık 30 bini e-Dönüşüm ürünlerini kullanıyor. 1 Temmuz 2020 itibariyla e-Fatura mükellefiyetinde ciro kriterinin 5 milyon TL’ye inmesi, e-İrsaliye’nin 25 milyon TL’nin üzerinde cirosu olan tüm firmalar için zorunlu hale gelecek olması gibi düzenlemeler ile e-Dönüşüm mükellefi firma sayısının iki katına çıkmasını bekleniyor.
Hedef; yıl sonunda 80 bin, 2022’de 100 bin ‘Dijital Köprü’lü
Yıldırım, konuya ilişkin şu bilgileri verdi: “Şu an e-Fatura mükellefi şirket sayısı 200 binlerde. 1 Temmuz’dan sonra bu sayının 400 binleri bulacağını öngörüyoruz.Gönüllü geçişle de beraber bu sayı 500 binlere kadar çıkabilir. e-Fatura kullanımı ise iki katından daha fazla artacaktır. QNB Finansbank olarak hedefimiz ise bu yıl sonunda 80 bin, 2022 yılı itibariyle 100 bin adet müşteriye Dijital Köprü ürünleri ile dokunmak.”
KOBİ e-Dönüşüm paketi ile ‘Mükellefiyeti inovasyona çeviriyoruz’ dediklerini ancak içinden geçilen bu dönem içerisinde e-Dönüşüm ürünlerinin mükellefiyetten çok bir ihtiyaç olduğu kanısına vardıklarını söyleyen Yıldırım, şunları dile getirdi: “Hizmet noktalarımızı tamamen dijitale taşımanın rakamsal etkisini gördük. Ürünlerin şubeye gitmeden de kullanılabileceği ile ilgili bilgilendirmeleri yaptıktan sonra Dijital Köprü’nün hizmetlerine başvuru adetleri ivme kazandı. KOBİ’ler, yeni bir altyapıya, uygulamaya ve sisteme geçmenin endişelerini yaşıyordu. Ancak geçtiğimiz dönemde dijitalleşme konusundaki bu endişeler geri planda kalmaya başladı. ‘Dijitalleşmek istiyorum’ diyen KOBİ sayısı, son dönemde hızlı bir artış gösterdi.”
QNB Finansbank’tan ‘Dijital Köprü’
QNB Finansbank’tan ‘Dijital Köprü’
QNB Finansbank, 2019 yılında müşterilerinin dijital dönüşüm ihtiyaçlarına çözümler sunma yolunda ‘Dijital Köprü’ projesine başladı.