Faturalar, cari hesaplar, gelir-gider takibi, stok yönetimi, raporlamalar… Bir işletmenin finansal süreçlerini yönetmek kimi zaman son derece karmaşık, yorucu ve maliyetli olabiliyor. Bu süreci takip edecek bir çalışan istihdam etmeyen mikro ve küçük işletmelerde ise işler daha fazla uzayarak, işletme sahibinin ve çalışanların boşuna zaman kaybetmesine neden oluyor. Harvard Üniversitesi’ni bitirdikten sonra Lehman Brothers’da ve özel bir sermaye şirketinde uzun süre analist olarak görev alarak, işletmelerin ihtiyaç duydukları finansal bilgilerin ne olduğunu yakından gözlemleyen Paraşüt Kurucu Ortağı ve CEO’su Sean X Yu’nun çıkış noktası da bu olmuş; “2010 yılında Türkiye’ye yerleşerek, startup firmaların gelişmesine ve büyümesine destek verdim. Bu süre zarfında işletmelerin ihtiyaç duydukları finansal bilgileri kolaylıkla alabilecekleri bir araç olmadığını fark ettim. Paraşüt’ün çıkış noktası da bu oldu. 2013’te üç kişilik bir ekiple Paraşüt’ü kurarken, yüksek yatırım gerektiren ve karmaşık ön muhasebe yazılımları yerine çok daha kullanıcı dostu, her yerden erişilebilen ve ayrıca abonelik sistemi ile yatırımı minimuma çeken bir uygulama geliştirmeyi hedefledik. Çünkü o dönemde KOBİ’ler, finansal verilerini genellikle karışık programlarda ya da eski usul defterlerde manuel olarak tutuyordu. Bu sebeple de çok büyük zaman ve işgücü kaybı yaşıyorlardı. Paraşüt bu sorunlara çözüm oldu.”
“En güvenilir çözüm ortağı rolünü üstleniyoruz”
Paraşüt’ün Türkiye’nin ilk SaaS girişimlerinden biri olduğunu ifade eden Sean X Yu, “Mutlu Patronlar olarak tanımladığımız kullanıcılarımıza ön muhasebe hizmetleri sunarken, onların dijital dönüşüm süreçlerindeki en güvenilir çözüm ortağı olma rolünü de üstleniyoruz. Özellikle, 2019 yılının Mayıs ayında, Mikro Yazılım ve Zirve Yazılım ile aynı çatı altında bir araya gelmemizle birlikte uçtan uca teknoloji çözümlerimize hız vermiş bulunmaktayız” diyor.
Sean X Yu, KOBİ’lere sundukları hizmetleri ise şöyle sıralıyor: “KOBİ’lere fatura takibi, gelir gider takibi, raporlama, stok takibi, kredi kartı ile online tahsilat, e-fatura, e-arşiv, e-ihracat gibi ihtiyaç duydukları temel ön muhasebe hizmetlerini sunuyoruz. Bu kapsamda, akıllı banka entegrasyonları, Anahtar Teslim e-Fatura ve e-SMM, cepten fiş okuma (CFO) ve mobil barkod okuyucu, e-ticaret ve CRM entegrasyonları, teklif yönetimi gibi hizmetlerimiz bulunuyor. KOBİ’lerin iş süreçlerindeki en büyük destekçilerinden olan mali müşavirlere de ücretsiz mükellef yönetim ve veri aktarım programımız olan Paraşüt Atlas ile katkı sağlıyoruz. Paraşüt kullanıcılarını tek çatı altında buluşturarak ticari faydayı artırmak amacıyla hayata geçirdiğimiz Paraşüt Pazaryeri ise abonelerimizin, ürün ve hizmetlerini on binlerce potansiyel müşteriye sunmalarına olanak tanıyor.”
“Dijitalleşmenin önemi Pandemi’de anlaşıldı”
Sean X Yu, sundukları hizmetlerin öneminin ve gerekliliğinin Pandemi sürecinde çok daha net anlaşıldığını dile getiriyor: “Pandemi ile birlikte, dijitalleşen ve bu konuda geride kalan şirketler arasındaki fark daha da açıldı. Örneğin; şirketlerin kapalı olduğu karantina döneminden en az etkilenenler, işini dijitale taşımış firmalar oldu. Bu noktada da iş yönetimini zaman, mekan ve cihazdan bağımsız mobil yapabilmeye de olanak tanıyan bulut tabanlı SaaS çözümleri öne çıktı. Dolayısıyla bu dönem çok sayıda sektörde daralma yaşanmasına neden olurken bizim faaliyet gösterdiğimiz ticari yazılım sektöründe büyüme fırsatı sağladı. Özellikle bu sürece hızla adapte olunarak geliştirilen ürün ve hizmetler bu büyümeyi tetiklerken kullanıcıların da hayatını kolaylaştırdı. Biz de Paraşüt olarak sunduğumuz ürün ve hizmetlerle kullanıcılarımızın ön muhasebe ve iş yönetimlerine dair tüm işlemlerini kolayca gerçekleştirmelerine yardımcı olduk ve KOBİ’lerin ön muhasebelerindeki bir numaralı dijital asistanı olarak sektördeki konumumuzu güçlendirdik.”
“Yıl Sonu Kampanyamızı yoğun istek üzerine uzattık”
Paraşüt yeni kullanıcılarına, ön muhasebe süreçlerinde nasıl bir kolaylık sağladıklarını test etmeleri için öncelikle 14 günlük ücretsiz deneme süresi veriyor. Bu esnada aboneliğe geçmek isteyen kullanıcılar, aylık veya yıllık abonelik seçeneklerinden birini seçtikleri takdirde, deneme sürelerinin kalanı da aboneliklerine ekleniyor. Abone sirkülasyonlarının içinde bulundukları SaaS kategorisi ortalaması ile karşılaştırıldığında çok düşük seviyelerde olduğunu ifade eden Sean X Yu, programı bir kez kullananın kolay kolay vazgeçmediğini söylüyor.
Paraşüt’e olan bu ilgi, yoğun talep üzerine 31 Ocak’a kadar uzatılan Yıl Sonu Kampanyası’nda da kendini gösteriyor. Temel finansal işlemleri kolay ve anlaşılır şekilde gerçekleştirmeye olanak tanıyan Paraşüt aboneliği 2021 fiyatlarıyla KDV hariç yıllık 792 liraya sunuluyor. Kampanya kapsamında Anahtar Teslim e-Dönüşüm hizmeti ücretsiz olarak veriliyor. Başvuru sürecinin süreç danışmanları tarafından yürütülmesiyle firmalar, 30 dakika kadar kısa bir süre içerisinde e-fatura, e-arşiv, e-ihracat ve e-SMM geçişlerini tamamlıyor.
KOBİ’ler kendilerinin yerine tüm işlemleri gerçekleştiren uzman bir ekiple yerlerinden kalkmadan ve hiçbir zahmete girmeden e-fatura ve e-SMM kullanıcısı olabiliyor. Kampanya ile KOBİ’leri matbu fatura ve makbuz masrafından kurtaran 2 bin e-kontör de hediye ediliyor.
“E-faturaya geçiş neredeyse tüm sektörler için zorunlu hale geliyor”
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde özellikle son dönemde yaptığı düzenlemeler ile e-faturaya geçiş neredeyse tüm sektörler için zorunlu hale gelmeye başladı. Sean X Yu, e-dönüşümün avantajlarını fark ederek, zorunlu olmadığı halde e-dönüşüme geçen işletme sayısının giderek arttığına dikkat çekiyor.
Peki, e-dönüşüm KOBİ’lere ne gibi avantajlar sağlıyor? Sean X Yu, ‘daha ucuz, daha hızlı ve daha çevreci’ olarak tanımladığı e-dönüşümün avantajını şu sözlerle anlatıyor:
18 kuruşa fatura: “E-dönüşüm işletmelere öncelikle maliyet avantajı sağlıyor. Çünkü kağıt faturaların beraberinde getirdiği arşivleme, baskı ve kargolama maliyetleri, elektronik fatura ve makbuz hizmetleri ile ortadan kalkıyor. Bugün matbu faturanın gönderim maliyeti 14-16 TL seviyesindeyken e-fatura ile bu rakamı 18 kuruşa kadar indirmek mümkün. Üstelik Paraşüt kullanıcıları diledikleri zaman sistemimiz üzerinden matbu fatura kullanıp çıktı alarak, faturalarını resmileştirebiliyor. Yine Paraşüt üzerinden e-fatura ve e-arşiv kullanmaya başlayıp direkt olarak resmi fatura oluşturabiliyor, dijital ortamdan müşterilerine ulaştırabiliyor.
Tahsilat süresi üçte bir oranında kısalıyor: Yaptığımız incelemeler, e-fatura kullanan kurumların kullanmayanlara göre tahsilatlarını üçte bir oranında daha kısa sürede yaptığını gösteriyor. Bu da işletmeler için hiç kuşkusuz oldukça büyük bir avantaj. Paraşüt olarak sunduğumuz özellikler ile aynı zamanda günlük mesailerinin yüzde 50’sini veri girişi ve bu verilerin yönetilmesine harcayan işletmelerin, ön muhasebe için ayırdıkları süreyi kısaltmayı amaçlıyoruz.
Ağaçları kurtarmak elimizde: Yakın geleceğe yönelik tahminler, küresel ısınmanın etkileri nedeniyle her geçen dönem daha da büyük felaketle karşı karşıya kalabileceğimizi gösteriyor. Bu nedenle hepimiz elimizden gelenin de fazlasını yapmak durumundayız. E-dönüşüm de gereksiz kağıt israfını önleyerek ağaçları kurtarmak adına son derece önemli bir adım.”
“E-ticaret ve ihracata odaklanıyoruz”
Yeni ürün ve hizmet geliştirirken KOBİ’lerin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurduklarını, hatta çoğu zaman o ihtiyaçlar oluşmadan durumu öngörerek hareket ettiklerini söyleyen Sean X Yu, 2021’de bu yaklaşımdan hareketle e-ticaret ve e-ihracata odaklandıklarını vurguluyor. Yu’nun bu konuya bakışı ise şu şekilde: “Pandemi’yle birlikte artan yeni pazar arayışı, işletmelerin e-ticarete yönelik ilgisini de artırdı. Ancak özellikle e-ticarete yeni başlayan firmaların muhasebe alanındaki konularda soru işaretleri oluyor ve güvenilir bir kaynaktan bilgi edinme ihtiyacı duyuyorlar. Biz de gerek kullanıcılarımıza sağladığımız bilgiler gerekse ürün ve hizmetlerimizle onlara bu süreçte destek oluyoruz. 2020 itibarıyla e-ticaret hayatına giriş yapmak isteyen firmalar için özel paketler oluşturduk. Bu süreçte ilk satın almamızı gerçekleştirdik ve büyük e-ticaret altyapısı sağlayıcıları ile Türkiye’deki tüm büyük pazaryerlerine entegrasyon sunan Shopside’ı bünyemize kattık. 2021’de ise bu hizmetlerimizi bir adım daha ileriye taşıyarak operasyonel ve finansal yönetim hizmetlerini tek bir pakette birleştirdik. ‘Paraşüt e-Ticaret’ paketinde yer alan Paraşüt-Shopside entegrasyonu ile kullanıcılarımız iki hizmeti tek bir pakette, yüzde 48 oranında daha az ödeyerek kullanabiliyor. Pazaryerlerinden ya da kendi web sitelerinden satış yapan KOBİ’lerimiz, satıştan faturalandırmaya kadar tüm operasyonlarını Paraşüt e-Ticaret ile uçtan uca yönetiyorlar ve dijital hale getiriyorlar. Otomatik faturalama sayesinde de zamandan ve işgücünden tasarruf ediyorlar.
Bu hizmetlerimizin yanında ihracat yapan firmaların Paraşüt kullanımını kolaylaştırmayı hedefledik ve bunun ilk adımı olarak da e-ihracat faturasını geçen yıl itibarıyla devreye alarak yurt dışına mal satan firmaların hizmetine sunduk. Ayrıca işletmelerin farklı lokasyonlardaki ürünlerinin stok miktarını tek ekrandan takip etmelerine ve güncellemelerine olanak tanıyan Depo Takibi hizmetini de her geçen dönem yeni varyantlar ekleyerek devreye aldık.”
Mali müşavirler için yeni hizmet: Robotik Süreç Otomasyonu
Pandemi döneminde Paraşüt Atlas tarafında mali müşavirlere ‘temassız muhasebe’ hizmetini sunmaya başladıklarını hatırlatan Sean X Yu, “Mali müşavirlerin özellikle beyanname döneminde en çok ihtiyaç duydukları, fatura, makbuz, banka hesap dökümü gibi belgeleri fiziksel olarak toplamak yerine tek bir tuşa basarak, Paraşüt içerisinden dijital olarak kendi kullandıkları muhasebe programına dakikalar içerisinde aktarmalarını sağlıyoruz” diyor.
Sean X Yu, mali müşavirlerin hayatını kolaylaştıracak yeni hizmetleri Robotik Süreç Otomasyonu hakkında da şu bilgileri veriyor: “Bilindiği üzere Robotik Süreç Otomasyonu, bir yazılım robotunun önceden tanımlanmış bir işi, bu konuda uzman bir çalışanı taklit ederek yerine getirmesi anlamına geliyor. Yazılım robotları tekrarlı işlerde insana göre daha hatasız ve hızlı çalışıyor, yapay zeka ve makine öğrenmesi sayesinde sürekli öğreniyor, verileri işleyerek kendini geliştiriyor. Biz de mali müşavirlik ofislerinde en büyük zamanın fatura girişlerinde harcandığından yola çıkarak, bu işleri yazılım robotlarına yaptırabileceğimizi düşündük. Artık Paraşüt Atlas tarafında bir yazılım robotu kullanarak, bütün faturaların muhasebe yazılımlarına girilmesini sağlıyoruz. Bu sayede mali müşavirlerimiz ve çalışanları da mali tabloları çok daha detaylı analiz ederek, müşterilerine çok daha fazla yol gösterebilecek zamanı bulabilecek.”
“Mutlu Patron hikayelerimizi çoğaltacağız”
Global araştırmaların SaaS çözümlerinin 2022’de dünya genelinde 141 milyar dolara yakın gelir yaratacağını ve kurumların uygulamalarının yüzde 80’inden fazlasını SaaS altyapılarında barındıracağını gösterdiğini söyleyen Sean X Yu, hedeflerini şu sözlerle açıklıyor: “Önümüzdeki süreç için hedefimiz, ön muhasebenin dijital geleceğini tasarlamak. Bir başka deyişle KOBİ’lerin dijitalleşme yolculuklarında yanlarında yer almaya devam ederek, sunduğumuz hizmet ve özelliklerle tüm veri girişlerini otomatikleştirmeyi hedefliyoruz. Kısacası ön muhasebe kayıtlarından en az çabayla en fazla değeri elde etmelerini amaçlıyoruz. Donanımlı yazılımcılarımız, ilgili müşteri hizmetlerimiz, alanında uzman teknik ekibimiz ve diğer tüm departmanlarımızla birlikte mutlu patron hikayelerimizi çoğaltmaya devam edeceğiz.”
Paraşüt Kurucu Ortağı ve CEO’su Sean X Yu: “Ön Muhasebenin Dijital Geleceğini Tasarlıyoruz”
Paraşüt Kurucu Ortağı ve CEO’su Sean X Yu: “Ön Muhasebenin Dijital Geleceğini Tasarlıyoruz”
Dijitalleşmeyle birlikte muhasebe alanında yaşanan e-dönüşüm, pandemide büyük bir ivme kazanarak işletmeler için vazgeçilmez bir unsur haline geldi. Bulut tabanlı ön muhasebe programı Paraşüt sunduğu yenilikçi ürün ve hizmetleri ile “Mutlu Patronlar” olarak tanımladığı kullanıcılarının işlerini kolaylaştırırken, maliyet ve zamandan da tasarruf etmelerini sağlıyor. Ön muhasebenin dijital geleceğini tasarlamayı hedeflediklerini söyleyen Paraşüt Kurucu Ortağı ve CEO’su Sean X Yu, KOBİ’lerin tüm veri girişlerini otomatikleştirmek üzere çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti.