Türkiye, bir KOBİ ülkesi. KOBİ’ler tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyüme ve istihdam için çok önemli bir role sahip. Gerek üretim ve istihdam gerek ihracata olan katkılarıyla ülkelerin kalkınmalarında lokomotif rolü üstlenen KOBİ’lerimizin iş gücü ve verimlilik gibi konularda rekabet güçlerinin artması gerekiyor. Yeni teknolojilere uyum sağlama konusunda desteklenmeleri de bu noktada kritik önem taşıyor.
iyzico COO’su Orkun Saitoğlu, dijital dönüşümün tüm genç girişimciler için en önemli itici güç olacağını belirterek, “Tüketicilerin her zamankinden daha fazla dijital servisleri tercih ettiği ve nakitten kaçtığını görmemek, fırsatları kaçırmanıza ve oyunun dışında kalmanıza yol açacaktır” diyor.
KOBİ’ler sayıca üstünlüğünü pazar payına da yansıtmalı
E-ticaret, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de güçlü bir büyüme gösterirken 2021 yılında GSYİH’nın yüzde 4.5’i, toplam perakende sektörünün ise yüzde 17.6’sı perakende e-ticaret satışlarından oluştu. E-ticaret işlem sayıları 2020’ye göre yüzde 46 oranında artarak 3.4 milyar adet sipariş ve yüzde 69 ile 381.5 milyar TL hacme ulaştı.
Orkun Saitoğlu, şu bilgileri veriyor: “E-ticaret alanında yaşanan bu güçlü büyümenin satıcılar tarafındaki etkilerine baktığımız zaman, mikro ölçekli satıcıların pazarı sayıca domine ettiğini ancak küçük bir satış hacmi yaratabildiklerini görüyoruz. 2021 yılında satıcıların yüzde 1’ine denk gelen büyük ölçekli satıcılar pazar payının yüzde 79’una sahip. Bu noktada KOBİ’lerin sayıca üstünlüğünü pazar payına da yansıtmaları kritik bir önem taşıyor. Çünkü demokratik bir e-ticaret ekosistemin varlığının temelinde, tüketicilerin seçim hakkının korunması ve KOBİ’lerin de varlıklarını güçlü bir biçimde sürdürmeleri yer alıyor.”
iyzico, üye işyerlerinin kazançlarını artırıyor
Orkun Saitoğlu, e-ticaretin yakaladığı bu momentumu sürdürülebilir kılmak, hem satıcı hem alıcıya macerasız bir alışveriş deneyimi yaratmak için iyzico olarak bir ödeme sistemi olmanın ötesinde hizmet verdiklerini belirterek, “Katma değerli bir servis sunarak üye işyerlerimizin kazançlarını artırmayı başardık” diye konuşuyor.
Finansal hizmetleri demokratikleştirmek ve herkes için ulaşılabilir kılma amaçları doğrultusunda yürüttükleri çalışmaları anlatan Saitoğlu, şunları söylüyor: “Rekabetin daha eşit koşullarda sürebilmesi, adil alışveriş ve tüketicilerin de seçim hakkına saygı ve pazarın tekelleşmemesi için KOBİ’lerimizi destekleyen çözümler geliştirmeyi büyüme odağımıza aldık. Bunun sonucunda son 1 buçuk sene içinde kurumsal üye işyeri başvurusunda yüzde 73’lük bir artış sağladık.”
“Ödeme sürecini yüzde 37 oranında hızlandırdık”
iyzico’nun sunduğu ürün ve hizmetlerin ortak noktası e-ticareti kolaylaştırarak sürecin sorunsuz yürütülmesini sağlamak. Saitoğlu, ‘iyzico ile Öde’ ve ‘iyzico Korumalı Alışveriş’ ile bireysel girişimciler için geliştirdikleri ‘iyzico Link’ gibi uygulamaların artık e-ticarette macerayı bitirerek hem alıcı hem satıcının e-ticarete girişini kolaylaştırdığının altını çiziyor.
Saitoğlu, sundukları çözümleri şöyle anlatıyor: “Geliştirdiğimiz ‘iyzico Korumalı Alışveriş’ çözümü ile güvenli ödeme altyapısı sağladık, 7/24 canlı destek ve iptal-iade süreçleri için kolaylık sunduk. Bu sayede bilinirliği az olan markalar için bir güven simgesi haline geldik. Sektörde yarattığımız bu güven duygusu, kullanıcıların e-ticaret platformları arasında iyzico üye işyerlerini seçmesinde etkili oluyor. iyzico Korumalı Alışveriş, bugüne kadar 4 milyonu aşkın tüketici tarafından tercih edildi. Bu veri bize sunduğumuz hizmetin hem alıcı hem de satıcı tarafında karşılık bulduğunu gösteriyor ve bizi gelecek için heyecanlandırıyor.”
KOBİ’lere ücretsiz yapay zeka tabanlı ödeme teknolojisi çözümü
iyzico, e-ticaretin potansiyelinden KOBİ’leri daha çok faydalandırmak ve büyük markalar karşısında fırsat eşitliği sağlamak için farklı ayrıcalıklar da geliştiriyor.
Orkun Saitoğlu, iyzico olarak problemlere çözümler sunarak değer yaratabilmek için yürüttükleri çalışmaların sonucunda 80 binden fazla üye işyeri, 1 milyon alt üye işyeri, 4 milyondan fazla iyzico Korumalı Alışveriş kullanıcısı ve 1.5 milyon aktif cüzdan kullanıcısı ile Türkiye ödeme sektörünün lideri konumunda olduklarını açıkladı. Değişen şartlara hızla adapte olmaya devam ederek hem üye işyerleri hem de son kullanıcılar için fırsatlar yaratmaya devam edeceklerini kaydeden Saitoğlu “iyzico olarak finansal hizmetleri demokratikleştirme vizyonumuz ve Türkiye’nin en büyük 5 finansal kuruluşundan biri olma hedefimizle yolumuza devam ediyoruz” diyor.
Saitoğlu, global marka tarafından tercih edilen yapay zeka tabanlı ödeme teknolojileri çözümlerini ücretsiz olarak tüm KOBİ’lere sunduklarını söylüyor: “Hizmetlerimizden biri olan Dynamic 3DS ile ödeme adımını SMS doğrulamasını ortadan kaldırarak iyileştiriyor ve başarılı ödeme oranını artıyoruz. Akıllı Ödeme Yönlendirme Servisi ile teknik problemler sebebiyle başarısız olabilecek ödemeler, milisaniyeler içerisinde farklı bir banka POS’una yönlendiriliyor ve ödeme başarılı oluyor. Tüketicinin deneyiminde hiçbir değişiklik yaşanmadan üye işyerlerimizin ekstra kazanç elde etmesini sağlıyoruz. Sahtecilik Önleme Sistemi ile e-ticaret dünyasının en büyük problemlerinden biri olan fraud işlemlere karşı yapay zeka tabanlı sistemimiz ve uzman ekibimizin kontrolleriyle çalışıyoruz. Üye işyerlerimizin sahtecilik sebebiyle yaşayabilecekleri maddi kayıplarının çok büyük oranda önüne geçiyoruz.”
Ödeme sektörünün lideri iyzico, KOBİ’lere odaklandı
Ödeme sektörünün lideri iyzico, KOBİ’lere odaklandı
Ödeme sisteminde hem satıcı hem alıcı için macerasız alışveriş deneyimi oluşturan iyzico, sunduğu katma değerli çözümleriyle KOBİ’lerin dijital dönüşümüne aracılık ediyor. Türkiye’de ödeme sektörünün lideri olduklarını belirten iyzico COO’su Orkun Saitoğlu, “iyzico olarak finansal hizmetleri demokratikleştirme vizyonumuz ve Türkiye’nin en büyük 5 finansal kuruluşundan biri olma hedefimizle yolumuza devam ediyoruz” diyor.