Micro Focus International İş Stratejileri ve Pazara Gidiş Dönüşüm Direktörü Deniz Kırca, bilişim teknolojileri alanında ülkemizi yurtdışında başarıyla temsil eden kadın yöneticilerimizden. Kırca ile 8 Mart Dünya Kadınlar Günü nedeniyle biraraya geldik.
Micro Focus’ta ekip olarak yürütülen projelerin bu transferde belirleyici olduğunu kaydeden Kırca, süreci şöyle anlatıyor: “Türkiye’de 2014 yılından itibaren HP Yazılım Ülke Müdürü ve ardından 2017’de Micro Focus ve HP Yazılım birleşmesiyle Türkiye ve Yunanistan Ülke Müdürü görevlerini üstlendim. Şirketimiz, birleşme sürecinin yaşandığı en kritik yıl olan 2018’de Türkiye’de yüzde 15 büyüdükten sonra, 2019’da da hedeflerinin yüzde 120 üzerine çıkarak yüzde 40 büyüme gerçekleştirdi. Pandemi’nin damga vurduğu 2020 ve ardından 2021 yıllarında da hızlı büyüme performansını sürdürdük. Ardından AtarLabs’ı bünyemize katarak, Türkiye’nin siber güvenlik alanındaki en büyük global satın almasına imza attık.
2020 yılında global ölçekte ilkleri başaran ülke olarak pazara gidiş modelinde (Go To Market) pilot ülke seçildik. Bu sürece liderlik eden isim olarak benim de görev kapsamım genişledi. Micro Focus’ta Türkiye, Yunanistan ve Kıbrıs’ı içeren alt bölgelerden sorumlu idim ancak ben ve Türkiye ekibi globaldeki bölgelere bağlı çalışıyorduk. Böylece tüm ekip bana bağlandı. Pilot ülke olarak da tüm başarı hedeflerimize ulaştık ve Micro Focus’un global 2020 değerlendirmesinde ‘en başarılı ülke’ olarak gösterildik. Birçok Micro Focus Türkiye çalışanı bulundukları pozisyonda ‘yılın en iyi çalışanı’ olarak ödül alırken, ben de ülkenin lideri olarak ‘yılın yöneticisi’ ödülüne layık görüldüm. 2021 Kasım ayı itibarıyla International (Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Latin Amerika) bölgesinde, uluslararası yönetim ekibinin üyesi olarak ‘Micro Focus International İş Stratejileri ve Pazara Gidiş Dönüşüm Direktörü’ olarak atandım.”
Micro Focus’ta atamalar liyakata göre yapılıyor
Micro Focus, sürdürülebilirlik hedeflerinden toplumsal cinsiyet eşitliği konusunu öncelikli gören bir şirket. Hem işe alımlar hem yönetici atamaları cinsiyete göre değil, liyakata göre gerçekleştiriliyor.
Deniz Kırca, “Bu nedenle öncelikle cinsiyet ayrımı yapmaksızın kurum kültürü odaklı, olabilecek en iyi çalışan deneyimini sürekli hale getirmek üzere çalışmalar yürütüyor, projeler tasarlıyoruz” dedi.
Türkiye’nin Micro Focus içerisinde Güney&Kuzey Avrupa Bölgeleri arasında yer aldığını ve gruptaki en iyi sonuçlara sahip ülke konumunda bulunduğunu belirten Kırca, şunları söyledi: “2021 yılı boyunca odağımızdaki en önemli konu sağlıklı ve akıllı dijitalleşmeydi. Tüm şirketlerin ajandasında en üst sırada yer alan dijital dönüşüm konusunda 2022’de de Micro Focus olarak yeni başarı hikayeleri yazmaya devam edeceğiz. Farklı işbirlikleriyle büyümemize devam edeceğiz ve şirketleri dijitalleşme yolculuklarında desteklemeyi sürdüreceğiz. Yerli çözümleri global portföyümüze katıp yenilikçi çözümlerimizle entegre ediyoruz, böylece büyük başarılara ve ilklere imza atarak ülkemize de büyük değerler kazandırıyoruz. Kurumsal DevOps, Hibrit IT Yönetimi, Öngörüye Dayalı Analitikler, Güvenlik, Risk ve Yönetişim odak alanlarımız olmaya devam ediyor. Önümüzdeki dönemde siber güvenlik, büyük veri ve bulutta çeşitli yatırımlar yapmayı sürdüreceğiz. Özellikle bulut altyapılarına yönelik teknoloji yatırımlarımızla Türkiye’den büyük küresel başarı hikayeleri çıkarmayı hedefliyoruz.”
Micro Focus International (EMEA ve LATAM) Strateji ve Dönüşüm Direktörü olarak yeni görevinde Türkiye’de başarıyla gerçekleştirdikleri pilot proje Go To Market’i örnek alacağını kaydeden Kırca, Avrupa, Orta Doğu ve Latin Amerika ülkelerinde müşterilerine daha iyi hizmet verebilmeye odaklanacaklarını kaydetti.
Micro Focus International İş Stratejileri ve Pazara Gidiş Dönüşüm Direktörü Deniz Kırca: Micro Focus toplumsal cinsiyet eşitliğini öncelikli görüyor
Micro Focus International İş Stratejileri ve Pazara Gidiş Dönüşüm Direktörü Deniz Kırca: Micro Focus toplumsal cinsiyet eşitliğini öncelikli görüyor
Micro Focus International (EMEA ve LATAM) Strateji ve Dönüşüm Direktörü Deniz Kırca, Türkiye’deki başarısını yurtdışına taşıyor. Deniz Kırca, “Yeni görevimle Türkiye’de başarıyla gerçekleştirdiğimiz pilot proje Go To Market’i örnek alacağız. Avrupa, Orta Doğu ve Latin Amerika ülkelerinde birbirinden tamamen bağımsız ve farklı kültürlerde değerli müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmeye odaklanacağız” dedi.