Metro Türkiye’nin dijital dönüşüm yolculuğunu anlatır mısınız?
Teknolojinin ve yeni trendlerin, tüketicilerin alışveriş deneyimini etkilediğinin bilinciyle operasyonlarımızı dijitalleştirirken; mağazalarımızda da yenilikçi dijital çözümler uyguluyoruz. Dijital dönüşüm çalışmalarımızı üç ana sütun üzerine inşa ediyoruz; operasyonlarımızın dijitalleşmesi, müşterilerimiz için dijital alışveriş deneyimi ile en yakın iş ortaklarımız olan otel, restoran ve kafe işletmelerinin dijitalleşmesi. Operasyonlarımızın dijitalleşmesiyle rutin olan her işi robot yazılımlara ve algoritmalara yaptırarak çalışanlarımızın müşterilerimizle daha fazla vakit geçirmesini ve tedarikçilerimizle kurduğumuz güçlü iletişimi daha da ileri taşımayı amaçlıyoruz. Dijital alışveriş deneyiminde müşteri deneyimini iyileştirmenin günümüzün olmazsa olmazı çoklu kanal deneyiminden geçtiğine inanıyoruz. Müşteri deneyimini ve iletişimini daha kolay, etkin ve hızlı hale getirmek için Metro App mobil uygulamamız, müşterilerimize mağaza içinde temassız ve kasa kuyruğunu ortadan kaldıran dijital bir alışveriş deneyimi sunan ve 100 milyon TL yatırımla hayata geçirdiğimiz Metro Fast çözümümüz bu yönde geliştirdiğimiz teknolojilerden sadece birkaçı. Ayrıca HORECA sektörünün verimliliğini artırmak amacıyla onları yetkinleştiriyor ve dijital araçlar sağlıyoruz.
Metro Fast hangi özellikleriyle farklılaşıyor?
Metro Fast çözümümüz Türkiye’de ilk kez alışverişlerin hızlı tamamlanmasını sağlayan makine öğrenimi teknolojisini kullanan bir çözüm olmasıyla farklılaşıyor. Çözümümüz müşterilerimizin, kasada beklemeden ödeme yapabilmesini mümkün hale getiriyor ve kasada geçirilen süreyi dakikalardan saniyelere indiriyor. Bu yeni çözümle müşteriler, Metro Fast mobil uygulamasını telefonlarına indiriyor, alışveriş sırasında satın alacakları ürünlerin barkodlarını uygulamayla okutarak alışveriş arabalarına ekliyor. Tüm ürünleri aldıktan sonra alışveriş arabalarını elektronik kontrol noktası adı verilen bölüme yerleştirerek, ürünlerin doğrulamasını makine öğrenmesiyle saniyeler içinde sağlıyor, ürünleri kasa bandından geçirmeden ödeme noktasına ulaşabiliyor. QR kod ile ödemelerini gerçekleştiren müşterilerimiz, Metro Fast ile alışverişlerini uçtan uca temassız gerçekleştirerek, hızlı ve kolayca işlemlerini tamamlıyorlar. Ayrıca Metro Fast uygulamasıyla alışverişlerinin toplam tutarını kasaya gelmeden görüp kontrol edebildikleri gibi alışverişleri boyunca kendilerine sunulan özel fiyatları da takip edebiliyorlar. Metro Fast, hizmete sunulduğu Metro Türkiye mağazalarında yaklaşık 1.5 yılda 100 bine yakın kişi tarafından kullanıldı. Hızlı, temassız ve kolay alışverişi mümkün kılan Metro Fast çözümümüzü son bir ayda bir kez kullanıp ikinci kez tercih eden müşterilerimizin oranı yüzde 83 oldu. Müşteri memnuniyeti anketine göre ‘tekrar kullanırım’ diyen müşterilerimizin oranı ise yüzde 99.
Dijital dönüşüm ekosisteminde Türkiye’nin ve Metro Türkiye’nin konumu nedir?
Dijital dönüşüm yolunda teknolojinin gücünden sadece kendi operasyonlarımızda faydalanmakla kalmıyor her işimizde olduğu gibi bu konuya da bütünsel yaklaşarak en yakın iş ortaklarımız HORECA (otel, restoran, kafe) sektörünü de dijitalleştiriyoruz. DISH Platformumuz ile HORECA işletmeleri hızla kendi internet sitelerini oluşturarak sanal ortamda daha görünür hale gelebiliyor, daha fazla sayıda müşteriye online kanal üzerinden ulaşabiliyor. İşletmeler, bu hizmetle kurulum ve alan adı ücreti gerektirmeden sitelerini 30 dakika içinde kurup kişiselleştirebiliyor. Menü Kit çözümümüz; restoran sahibi müşterilerin işletmelerinde servis ettikleri menülerin maliyetini hesaplıyor. M-Shop entegrasyonuyla da müşteriler, Metro Türkiye’den satın aldıkları ürün maliyetlerinin otomatik olarak reçete maliyetlerine yansımasını sağlıyor. Dijital Menü ile de restoran müşterilerinin akıllı telefon ya da tablet ortamında sipariş verebilmelerine yönelik projelerini geliştirmeyi sürdürüyoruz.
Şirketinizin hedefleri nelerdir?
Bu yıl itibarıyla Metro Fast çözümünün kullanıldığı mağaza sayımız 25’e yükseldi, bu sayıyı artırmak için çalışmalarımız sürüyor. Müşteri deneyimini ve iletişimini daha kolay, etkin ve hızlı hale getirmek için Metro App mobil uygulamamızı geliştirmeye devam ediyoruz, kısa sürede Metro Fast çözümümüzü bu uygulamamıza entegre etmek üzerine çalışıyoruz. Müşterilerimiz Metro Türkiye uygulamasında üyelik oluşturarak en uygun kampanyaları görüp güncel katalogları inceleyebiliyor, hesaplarından güncel fatura ve harcamalarını takip ediyor, ürünlerimiz hakkında detaylı bilgilere ulaşarak mağazalarımızdan yapacakları alışverişleri önceden planlayabiliyor. Metro Kartları yanlarında bulunmayan müşterilerimizse uygulamada yer alan dijital kart ile mağazalardan alışveriş yapabiliyor. Önümüzdeki dönemde Metro mobil uygulamasına mağaza içi navigasyon özelliğini de getireceğiz. Böylelikle müşterilerimiz bir ürünün nerede olduğunu hızlı ve kolayca bulabilecek. Pilot çalışmalarımızı yakın bir zamanda hayata geçirmeyi hedefliyoruz.
Metro Fast ile alışveriş; daha hızlı, kolay ve temassız
Metro Fast ile alışveriş; daha hızlı, kolay ve temassız
Metro Türkiye Müşteri Deneyimi Mükemmelliği Grup Müdürü Melih Özgül ile Metro Türkiye’nin dijital dönüşüm yolcuğunu, Metro Fast’i, şirketin hedeflerini konuştuk.