Lenovo markasının Türkiye’de güçlü bir algıya sahip olduğunu belirten Lenovo Türkiye CEO’su Emre Hantaloğlu, “Lenovo, 2021’de, toplam bilgisayar pazarında yüzde 26.7, toplam kurumsal PC pazarında yüzde 40.1, KOBİ PC pazarında yüzde 39.5 toplam tüketici PC pazarında yüzde 19.1, toplam dizüstü bilgisayar pazarında yüzde 28.7 ve toplam masaüstü bilgisayar pazarında yüzde 21.7 pay ile Türkiye PC pazarının lideri oldu. 2021’de Türkiye PC pazarı yüzde 6 büyürken, Lenovo Türkiye, yüzde 11.2 büyüdü” dedi.
Hantaloğlu, “Globalde yapay zekâ yatırımlarımızı sürdürüyoruz. İnovasyon yatırımlarımızın artmasıyla, yılın üçüncü çeyreğinde Ar-Ge giderlerimiz globalde yaklaşık yüzde 60 artış gösterdi. Lenovo olarak müşteri deneyimini en üst düzeye çıkarmak ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik ürünler ortaya koyabilmek adına önümüzdeki üç yılda Ar-Ge harcamalarımızı iki katına çıkarma hedefimize ilerlemeye ve hizmet odaklı akıllı dönüşümümüzü desteklemeye global düzeyde devam ediyoruz” diye konuştu.
Ar-Ge yatırımlarını 3 yılda 2 katına çıkarmayı planlıyor
İnovasyona çok fazla yatırım yaptıklarını söyleyen Hantaloğlu, Ar-Ge yatırımlarını gelecek 3 yılda iki katına çıkarmayı planladıklarını ve 2023/2024’ün sonuna kadar net marjını iki katına çıkarma hedefine doğru ilerlediklerini kaydetti.
Lenovo’nun, inovasyona bağlılığıyla herkes için daha akıllı teknoloji sağlamak gibi cesur bir vizyonla hareket ettiğinin altını çizen Hantaloğlu, “Lenovo, her gün milyonlarca müşteriye cihazları ve altyapısıyla güç vererek ve çözümleri, hizmetleri ve yazılımlarıyla onları destekleyerek, herkes için her yerde daha kapsayıcı, güvenilir ve sürdürülebilir bir dijital toplum yaratarak dünyayı değiştiren teknolojiler geliştirmeyi sürdürüyor. Lenovo olarak globalde yeni teknolojiler ile inovasyon ve tasarımla öne çıkıyoruz. İnovasyona bağlılığımız özellikle yenilikçi ürün tasarımları alanında meyvelerini topluyor” açıklamasını yaptı.
Lenovo ödüle doymuyor
Dünya çapında tasarım alanında düzenlenen ünlü Red Dot Tasarım Ödülleri’nde son olarak 25 ödül birden aldıklarını vurgulayan Hantaloğlu, “Öte yandan Lenovo, globalde ünlü bağımsız tasarım organizasyonu iF International Forum Design tarafından düzenlenen ve kusursuz tasarımları belirleyen iF Tasarım Ödülleri’nde de toplam 14 prestijli ödülün sahibi oldu. 14 ödüllü ürünlerimiz arasında ‘dünyanın ilk katlanabilir ekranına sahip dizüstü bilgisayarı’ olan ThinkPad X1 Fold ürünümüz de yer alıyor. Lenovo, teknolojiyi dönüştüren ilklere imza atmayı sürdürüyor” diye konuştu.
Lenovo Türkiye olarak Türkiye’nin yüksek ve sürdürülebilir bir büyüme sağlaması için teknolojinin eğitime entegre edilmesinin büyük önem taşıdığına inandıklarını dile getiren Hantaloğlu sözlerine şöyle devam etti: “Lenovo 2022’de BlindLook ile işbirliği yaparak Türkiye’deki ilk görme-engelsiz ‘EyeBrand’ bilgisayar markası oldu. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ile gerçekleştirdiğimiz çalışmalarımızla ve girişimimizle TEGV, İTÜ ARI Teknokent ve alanında öncü kuruluşlarla kurduğumuz ‘Teknoloji ile Üretelim’ platformu ile büyük heyecanla yola çıktık.”
Lenovo Türkiye CEO’su Emre Hantaloğlu: “2021’i de Türkiye PC pazarının lideri olarak tamamladık”
Lenovo Türkiye CEO’su Emre Hantaloğlu: “2021’i de Türkiye PC pazarının lideri olarak tamamladık”
Kâr amacı gütmeyen küresel çevre kuruluşu CDP’nin ‘A Listesi’ne girdiklerini ve ‘Kurumsal Eşitlik Endeksi’ üzerinden 100 tam puan aldıklarını belirten Lenovo Türkiye CEO’su Emre Hantaloğlu, Lenovo’nun 2021’i de Türkiye PC pazarının lideri olarak tamamladığını söyledi. Hantaloğlu, Ar-Ge yatırımlarını da 3 yılda 2 katına çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.