Albaraka Türk Katılım Bankası tarafından 2020 yılında hayata geçirilen FinTech girişim kurucusu Insha Ventures, geliştirdiği ürün ve hizmetler ile FinTech ekosisteminde adından sıkça söz ettiriyor. Insha Ventures çatısı altında bugün, Almanya’da faaliyetlerini sürdüren Avrupa’nın ilk tam dijital katılım bankacılığı hizmeti Insha’nın yanı sıra çok sayıda farklı marka yer alıyor.
Bunlardan yeni nesil dijital ödeme uygulaması Alneo şirketlere zamandan ve mekândan bağımsız tahsilat alma olanağı sağlarken, APIConnect açık bankacılık işlemleri servisleri sunuyor.
Kısa bir süre önce hayata geçen dijital senet tahsilat platformu Semosis; senet oluşturma, yönetme, devretme ve tahsilat süreçlerini dijitalleştiriyor. Semosis ile kullanıcılar senet ödemelerini nakit taşımaya gerek olmadan ve banka şubesine gitmeden istediği zaman hızlı ve güvenli bir şekilde yapabilirken; sadece ödeyeceği veya alacaklısı olduğu senetleri değil, devir (ciro) yöntemi ile tek noktadan yönetmeyi istediği senetleri de hatasız bir şekilde yönetebiliyor.
Yeni markalar yolda
Kimlik yönetim platformu Identify Türkiye iş birliği ile hayata geçirilen yeni nesil uzaktan müşteri edinme platformu KimlikBasit ile uzaktan müşteri edinim süreçleri tamamen dijitale taşınırken; dijital tahsilat platformu Kozmos, mağazaların finansal hizmet noktasına gelmesini sağlayan NakitBasit ve e-ticaret işletmeleri, bireysel kullanıcılar ve pazar yerleri için sanal POS ve yenilikçi ödeme çözümleri sunacak olan PosBasit ürünlerinin de planlamalarını gerçekleştirdi ve altyapıları kurulmaya başlandı.
DİJİTAL KobiEfor olarak bizler de söz konusu markalardan Alneo, Semosis, Kozmos ve PosBasit’in yöneticileri ile bir araya geldik ve sundukları hizmetlerden hedeflerine, KOBİ’lere getirdiği avantajlara yönelik sorularımızı kendilerine yönelttik.
DİJİTAL KobiEfor: Zehra Hanım Alneo’dan kısaca bahsedebilir misiniz?
Alneo Direktörü Zehra Aksoy: Alneo, 1.5 yıldır şirketlerin cep telefonuna yükledikleri POS altyapısı ile 7/24 hızlı ve kolay ödeme almasına ve müşterilerin güvenli ve pratik ödeme yapabilmelerine olanak sunan yeni nesil tahsilat uygulaması olarak hizmet veriyor. KOBİ’lere ve şirketlere zaman ve mekândan bağımsız güvenli tahsilat yapabilme imkânı sunuyor.
DİJİTAL KobiEfor: Alneo’nun KOBİ’lere getirdiği avantajlar nelerdir?
Alneo Direktörü Zehra Aksoy: Alneo ile öncelikle ister uzaktan ister yakından 4 farklı ödeme yöntemi ile güvenli ve pratik 7/24 online tahsilat imkânı sağlıyoruz. Böylece KOBİ’lerin cirolarını artırmalarına katkıda bulunuyoruz. Bunun yanı sıra KOBİ’ler birden fazla banka anlaşmasına ve fiziki POS almaya gerek duymadan tek uygulamada tüm banka kartlarına rekabetçi oranlar ile tek/taksitli çekim alternatifine ulaşıyor. Ödemeler ertesi iş günü üye işyeri hesaplarına ödeniyor.
Tüm bunlara ek olarak Alneo’da, fiziki POS’larda katlanılan operasyonel maliyetler ve sabit ücretler bulunmazken, KOBİ’ler çoklu POS karmaşasından kurtuluyor. Alneo, klasik POS rulolarındaki kâğıt israfını çevreci dijital yaklaşım misyonu ile önlüyor. Ayrıca hızlı teknik destek süreçleri sağlıyor ve anında müşteri desteği ile de müşteri memnuniyetini artırıyoruz.
DİJİTAL KobiEfor: Pandemi döneminin tahsilatlara olan etkisi Alneo’yu nasıl etkiledi? Alneo’nun ileriye yönelik projeksiyonu nedir?
Alneo Direktörü Zehra Aksoy: Pandemi yılı olan 2020’de BKM verilerine göre ülkemizde 1.15 trilyon TL kartlı ödeme ve kartlı ödeme hacminde ise yıllık %17 büyüme gerçekleşti. Alneo’nun da dahil olduğu sanal POS dünyasındaki 2020 yılı işlem hacmi ülkemizde 260 milyar TL olurken, 264 milyon da kart adedine ulaşıldı.
Alneo özelinde ise pandeminin etkisi elbette olumlu oldu. Yaklaşık 1.5 yıllık bir startup olarak yeni nesil dijital ödemeler kapsamında öncü olan Alneo, 310 milyon TL işlem hacmini ve 110 bin işlem adedini aştı. 58’den fazla sektörde kullanılan Alneo’da hacimsel olarak aylık büyüme oranlarımız yüzde 35’lere dayandı. Bu gelişmeler bizi heyecanlandırıyor ve daha fazla KOBİ’ye ulaşma gayretiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşterilerimizin artan ilgisi ve talebi ile Alneo finansal projeksiyonunu günlük 10 milyon işlem hacmi olarak hedefliyoruz. Daha iyi ve çok kanallı, kesintisiz müşteri deneyimi sağlamak için uygulamamızı güçlü ekibimiz ile yükselen teknoloji trendlerine uygun aralıksız bir şekilde geliştiriyoruz.
DİJİTAL KobiEfor: Vahdettin Bey Semosis hem Türkiye’de hem de bildiğimiz kadarıyla dünyada benzeri olmayan bir ürün. Bu ürünün gelişim hikayesini anlatır mısınız? Tam olarak neler sunuyor? Pazara en büyük katkısı nedir? Neleri değiştiriyor?
Semosis Büyüme ve Satış Yöneticisi Vahdettin Çılgın: Sizin de söylediğiniz gibi Semosis senet oluşturma, yönetme, devretme ve tahsilat süreçlerini dijitalleştiren bir senet yönetim platformu olarak Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyor.
Biraz daha açmak gerekirse kıymetli evrak (senet) üzerine oluşturulmuş vadeli mal ve hizmet alımlarında, borç alacak ilişkisi oluşturulmasında; alıcı, satıcı, borç veren ve alan rollerindeki kişi ve kurumları, işlem esnasında ve önceden oluşturulmuş senetli alacakların devir işlemlerinde, uygulama içerisinde yapmış olduğu kontroller ile her türlü sahtecilikten koruyor. Doğru kişilerle oluşturulan alışverişlerle ticaretin sürekliliğini sağlıyor.
Öte yandan Semosis banka müşterilerinin tahsil olması için bıraktıkları senetlerin uzun ve zahmetli olan tahsil süreçlerini sunmuş olduğu takip ve tahsil kolaylığı ile kısaltıyor. Yani bu ödemeleri bankaya gitmeden ve nakit taşımaya gerek olmadan yapabiliyorsunuz. Kişilerin senetler üzerinden yapmış olduğu her türlü işlemi istenilen zamanda, hızlı güvenli ve pratik hale getirerek takip edilebilir kılıyor.
DİJİTAL KobiEfor: Semosis özelinde hedefleriniz nelerdir?
Semosis Büyüme ve Satış Yöneticisi Vahdettin Çılgın: Kısa bir süre önce hayata geçirdiğimiz Semosis’in öncelikle kişilerin aralarında yapmış olduğu vadeli mal ve hizmet alımlarında kullandığı en güvenli senet oluşturma ödeme ve yönetme hizmeti sunan ve bu alandaki tüm taraflara bankalar dahil hizmet sunan bir platform olmasını bekliyoruz. Türkiye’nin ilk ve tek kıymetli evraklar üzerine yazılı blockchain tabanlı platformu olmasını hedefliyoruz.
Semosis ilerleyen dönemde bono senetlerinin kullanıldığı her alanda borç alıp verme işlemleri, mal ve hizmet alımlarının yapıldığı sektörlere içerik ve veri sağlayarak tek bir noktadan kıymetli evraklar üzerine yazılı borçlanma belgelerinin yönetilebildiği rakipsiz bir platform olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
DİJİTAL KobiEfor: Hasan Bey sizden de kısaca Kozmos’u dinleyebilir miyiz?
Kozmos Direktörü Hasan Sami Bayansar: Kozmos; profesyonel konut sakinleri ve ticari mülk yönetim şirketleri için finans, muhasebe, mülk yönetimi, topluluk yönetimi ve ödeme hizmetleri sağlayan web tabanlı bir tahsilat platformudur. Kısaca aidat toplayan kuruluşlara düzenli tahsilat sunan bir platform da diyebiliriz. Önümüzdeki aylarda faaliyetlerimize başlayacağız. Kozmos ile dernekler ve vakıflar üye, topluluk yönetimlerini tek yerden yapabilecek. Düzenli tahsilat alan firmalar, site apartman yönetimleri olmak üzere tahsilat süreçlerini yönetmek isteyenler de ek yerden gerçekleştirebilecek.
DİJİTAL KobiEfor: Kozmos’a dair hedefleriniz, planlarınız nelerdir?
Kozmos Direktörü Hasan Sami Bayansar: Düzenli tahsilat alan firmaların, kuruluşların tahsilat yönetimini kolaylaştıracak ürünler ve değerler sunmak ve düzenli tahsilat yapılan farklı dikeylerde tahsilat yöntemlerini artırmak istiyoruz.
Ödeme yapan ve ödeme alanların aynı platformda buluşmalarını ve tahsilat süreçlerini yönetmelerini sağlayacağız. Insha Ventures’a ait diğer ürünlerle site apartman yönetimleri başta olmak üzere tüm paydaşların finansal ihtiyaçlarına destek olacağız. Uçtan uca API’lerle, tüm bankacılık işlemlerini tahsilat platformunun hizmetine sunacağız.
DİJİTAL KobiEfor: Can Bey PosBasit’in şirketlere sunduğu avantajları anlatır mısınız?
PosBasit Büyüme ve Satış Kıdemli Yöneticisi N. Can Hitay: PosBasit; tüm kredi kartlarına sunduğu düşük komisyon oranları ve sınırsız taksit seçeneği ile şirketlerin müşterilerine güvenli bir online alışveriş deneyimi sunmasını sağlayan bir Sanal POS uygulaması olarak kısa bir süre sonra faaliyetlerine başlayacak.
DİJİTAL KobiEfor: Sanal POS alanında çok sayıda oyuncu var. POS Basiti güçlü kılan özellikleri neler?
PosBasit Büyüme ve Satış Kıdemli Yöneticisi N. Can Hitay: PosBasit son kullanıcı için hızlı ve kolay bir deneyim. Benzersiz komisyon seçeneklerimize ek olarak tüm kartlara taksit imkânı sunacağız. Uygulamamızda ertesi gün üye iş yerine ödemenin yanı sıra POS kurulum bedeli, kota, aylık ücret, işlem başı sabit ücret bulunmayacak. Kullanıcı dostu ara yüzlerimiz sayesinde üye iş yerlerimize satışlarını yakından takip edebileceği sorunsuz bir akış, son kullanıcılara da güvenli alışveriş yapma deneyimi sunacağız. Üye işyerlerimize ve son kullanıcıya yönelik canlı destek ile müşteriye özel çözümleri de hayata geçireceğiz.
DİJİTAL KobiEfor: PosBasit tarafında hedefleriniz nelerdir?
PosBasit Büyüme ve Satış Kıdemli Yöneticisi N. Can Hitay: İlk yılımızda amacımız en iyi alternatif olmak. Sadece bir ödeme platformu olmaktan ziyade, müşterilerinin 360 derece ihtiyaçlarını dinleyen ve çözen, üye işyerlerimize özel avantajlar ve indirimlerden yararlanabileceği bir ekosistem geliştirmeyi hedefliyoruz. E-ticarete yeni başlayanlar için de pazarlama, satış, müşteri yönetimi vb. içeriklerin olacağı PosBasit Akademi’yi kurmak ve tacirleri/esnafları e-ticaretle tanıştırmak da hedeflerimiz arasında yer alıyor.
KOBİ’lerin dijital dönüşümünü sağlıyor
KOBİ’lerin dijital dönüşümünü sağlıyor
Henüz bir yıl önce hayata geçen FinTech girişim kurucusu Insha Ventures, adeta girişim fabrikası gibi çalışıyor. 10’a yakın markayı hayata geçiren Insha Ventures özellikle 4 markası ile KOBİ’lerin dijital dönüşüm yolculuğunu hızlandırıyor.