Türkiye’nin personel tedariği hizmeti veren en büyük insan kaynakları firması olan EFORA İnsan Kaynakları, hızla büyüdü, ülke sınırlarını aştı, yurtdışına açıldı. Ülke istihdamında önemli bir yer tutan Gümüşay Grup şirketinin amiral gemisi EFORA İnsan Kaynakları, markasını globale taşıma hedefiyle koşuyor.
EFORA İnsan Kaynakları Yönetim Kurulu Başkanı Gültekin Şenel, önümüzdeki yıllarda çok daha fazla istihdam sağlayabilecek bir ortamı bugünden planlamaya çalıştıklarını belirterek, “KOSGEB Girişimcilik Desteği ile 2013 yılında kurulan EFORA İnsan Kaynakları, 2016’dan bu yana İŞKUR Özel İstihdam Ofisi olarak hizmet veriyor. Hedeflerimizi hep ikiye, üçe katlayarak büyüdük. 2019 yılında yüzde 150 büyüme gerçekleştirdik. 2020’de ise yüzde 100 büyüyebileceğimizi öngörüyoruz, hedefimizse bu rakamın da üzerine çıkmak” diyor.
Türkiye’de insan kaynakları alanında yüzlerce firma bulunuyor, kayıt dışı iş yapan veya batan birçok firma her yıl sürekli isim değiştirerek yoluna devam ediyor. Ayrıca global insan kaynakları firmaları da pazarda ciddi rekabet avantajına sahip. Büyük oranda sirkülasyonun ve haksız rekabetin yaşandığı sektörde Türkiye’nin sadece 10-15 yerli markası var ve bu firmalar bugün halihazırda global firmalara toplamda 200 bine yakın personel tedariği sağlıyor. Pazardaki payıyla sektörünün liderlerinden Kocaeli Gebze merkezli EFORA İnsan Kaynakları, İstanbul, Bursa ve İzmir ofisleriyle Türkiye’nin 60 ilinde, onlarca kurumsal firmaya 5 bin civarında çalışanla hizmet sunuyor. EFORA İnsan Kaynakları’nın hizmet sunduğu firmaların yüzde 98’i global ölçekte. Şenel, bilişim, elektrik-elektronik, sağlık, lojistik, ilaç, e-ticaret, hizmet ve otomotiv sektörlerine ağırlıklı olarak hizmet verdiklerini belirtiyor.
EFORA İnsan Kaynakları’nın markasını globale taşıma yolculuğunda ilk rotası Avrupa. Gültekin Şenel, şirketin hedeflerini açıklıyor:
“Avrupa’daki ilk ofisimizi Hollanda’nın Oss şehrinde açtık. Hollanda’da sağlık, lojistik, inşaat ve tarım sektörlerinde çalışan ihtiyacı oldukça fazla. Belli firmalarla görüşerek piyasaya giriş yaptık, onların bütün taleplerini karşılayacak bir portföye sahibiz. Türkiye’de dil bilen, üniversite mezunu birçok işsiz var. Bu potansiyeli Hollanda ofisimizle Avrupa pazarına taşımak istiyoruz.
Avrupa’daki ikinci ofisimizi ise 2020 yılının Nisan-Mayıs aylarında, Almanya’da Frankfurt’ta açmayı düşünüyoruz.
Avrupa’daki üçüncü ofisimizi ise Ukrayna’nın başkenti Kiev’de açmak istiyoruz. İşsizlik oranı oldukça yüksek olan Ukrayna’da üniversite mezunlarının birçoğu en az 2 lisan biliyor. Hem Ukrayna hem Türkiye’deki nitelikli çalışan potansiyelini değerlendirerek, Avrupa’daki tüm sanayi lokasyonlarını Kiev’den beslemek istiyoruz.”
EFORA İnsan Kaynakları’nın uzun vadeli hedeflerinde ise önce Balkanlar, ardından Asya’daki sanayi ülkeleri var. Gültekin Şenel, “Biz markaların doğduğu yerden, Avrupa’dan dünyaya açılmak istiyoruz. Müşterilerimizdeki Avrupa firması algısı, bizi dünyada talep ettiğimiz yere taşıyacaktır. Rusya’da da görüşmelerimiz sürüyor. Avrupa’da varlığımızı güçlendirdikten sonra Asya’yı hedefleyeceğiz. Dünyanın dört bir yanına ulaşan Avrupalı firmalarımızla biz de hedeflerimize ulaşacağız. Rusya’da özellikle lojistik sektöründe Türkiye’de en çok tercih edilen firmalardan bir tanesiyiz” diye konuşuyor.
“Kariyer Durağı-Bu Durakta İş Var!”
EFORA İnsan Kaynakları’nın “Kariyer Durağı-Bu Durakta İş Var!” sloganıyla hayata geçen www.kariyerduragi.com adlı bir web portalı bulunuyor. Portal, EFORA’nın kendi insan kaynakları havuzunu oluşturmasına büyük katkı sağlıyor. Gültekin Şenel, ilk etapta Gebze’deki alışveriş merkezlerine 4 kiosk yerleştirdiklerini anlatıyor.
Otobüs duraklarında “Bu Durakta İş Var” başlıklı reklam panolarının ise hazır olduğunu ve yakın zamanda yayınlanacağını kaydeden Şenel, bu çalışmalarla hem beyaz yaka hem de mavi yakalı çalışanlara ulaşmayı hedeflediklerini söylüyor: “İş arayan herhangi bir çalışan AVM’lerdeki kiosklara gelip form doldurabilir, iş ilanlarına bakabilir. Biz de çalışanı yeterliliğine ve bizimle çalışabilme durumuna göre filtreliyoruz. Kaydı alınan çalışan kara listede değilse cep telefonuna bir doğrulama mesajı gönderilir. Firmalarımızın bildirimleri doğrultusunda gayri ahlaki görülen personeller kara listeye alındığından bu çalışanlara doğrulama mesajı gönderilmez. Bizim için bu, hassasiyetle üzerinde durduğumuz çok önemli bir konu.
Örneğin; Arkas Holding ile yeni İstanbul Havalimanı’nın taşıma işini gerçekleştirdik. Bu işte güvenlik çok önemliydi, her çalışanı birebir inceledik, evrak sahteciliği yapanları tespit ederek işe alınmalarını engelledik. Böylece iş sorunsuz bir şekilde tamamlandı.”
‘A’ kalite efor; EFORA
EFORA’nın isim babası KobiEfor. Gültekin Şenel, şirketin ismini verirken masalarında yer alan KobiEfor’dan esinlendiklerini, ‘A’ kalite Efor anlamında “EFORA” adını tercih ettiklerini bizimle paylaşıyor.
Gültekin Şenel, kurumsal müşterilerinin bir tanesinin denetimiyle başlayan serüvende çalıştıkları firmaların kurumsal olmasına büyük önem vermeye başladıklarını, bu yaklaşımın çalışmak istedikleri yeni firmaları da olumlu etkilediğini dile getiriyor. Şenel, daha güçlü bir altyapı ve daha çözüm odaklı programlarla müşterilerine hizmet verebilmeyi amaçladıklarını paylaşıyor.
EFORA kendi yazılımını kullanıyor
Kurulduğu günden bu yana dijital dönüşüme ciddi yatırım yapan ve kendi yazılımını kullanan EFORA İnsan Kaynakları, açık ve şeffaf hizmet yapısıyla da fark yaratıyor. Gültekin Şenel anlatıyor: “Müşterilerimize bir parola veriyoruz. Şifre tanımlaması yapılan insan kaynakları uzmanı, istediği zaman sadece kendi firmasının çalışanlarının özlük dosyasına Efora üzerinden ulaşabiliyor. Eğitimi, adli sicil durumu, ödentileri vs… Ayrıca web sitemizde EFORA’nın ‘SGK ve Vergi Borcu Yoktur’larını yayınlıyoruz. Bu açık ve şeffaf hizmet yapısı bize zaman ve verimlilik kazandırıyor.”
EFORA İnsan Kaynakları, firmalara personel tedariği sağlayan bir şirket olmanın daha da ötesine geçerek markasını büyütüyor. Firmaların ihtiyaçlarını doğru tespit edip, çalışanların sosyal ve ticari eğitim seviyesini yükselterek, işyeri kültürünü oluşturmayı ve hizmet verdiği firmanın kurumsal kültürüne katkıda bulunacak çalışmaları hedefliyor. Şenel, çalışmalarını şöyle özetliyor: “Bizim birinci müşterimiz çalışandır. Müşteri memnuniyetini sağlamak istiyorsanız önce çalışanlar mutlu olmalı. Çalıştıracağımız işçinin hangi işletme koşullarında çalışacağını inceliyoruz. Soyunma odasından tuvaletine kadar her alanda, işletmedeki çalışma ortamının fiziksel koşullarını denetliyoruz. Şirketin işletme düzenine ve finansal yapısına ve turnover (personel sirkülasyonu) oranına bakarız. Kurumsal müşterilerimiz, istediği nitelikli personeli zamanında seçme yerleştirme yapabiliyor mu, verdiği hizmetin devamını getirebiliyor mu? Şirket, istediğimiz raporlamayı bize sağlayabiliyor mu? Bunlar önemsediğimiz diğer kriterler olarak öne çıkıyor.”
İŞKUR’la işbirliği: Özel İstihdam Bürosu İzin Belgesi’ne sahip EFORA İnsan Kaynakları, İŞKUR Özel İstihdam Ofisi olarak İŞKUR’la işbirliği de yapıyor. Özellikle yurtdışına işçi gönderme konusunda işbirliği yaptıklarını ifade eden Şenel, gizli işsizlik oranının da yüksek olduğuna değiniyor: “Kafasında iş değiştirme olan işsizdir. İşimizin en zor ve en kolay tarafı insana dokunmak. Nitelikli ve üniversite bitirmiş arkadaşlar, maalesef bugün, çok büyük işsizlik ve hayal kırıklığı içindeler. Bizim bu çalışanları dünya piyasalarında değerlendirmemiz lazım.” İşverenlere önerilerGültekin Şenel, işverenlere ise şunları öneriyor: “İşverenler tarafından çalışanların özgeçmişlerinde birçok niteliğin olması isteniyor. Ancak o çalışan işe alındığında bu niteliklerin çoğu kullanılmıyor. Bulunan personelin etkin hale gelmesi için fırsat verilmesi gerekiyor. Çok nitelikli personel iyidir ancak o personeli asgari ücretle işe başlattığınızda bu ciddi bir çelişkidir. İşverenler, kendi verimliliğini artırabilmek için mevcutta çalıştığı veya çalışmak istediği alt işverenlere güvenmeli, onları şirketinin farklı bir iş departmanı görmeli, kendi şirket kültürleriyle besleyip daha verimli hale getirmeliler. Çalışan sirkülasyonunu durdurabilmek şirketin sürdürülebilir verimliliği için en önemlisidir. Çalışan sirkülasyonunun çok olması kurum hafızasına zarar verir, uzun vadede ise şirketi zarar ettirir.”
İnsan kaynaklarında ‘A’ kalite yerli ve milli markanın hedefi; dünya markası olmak: EFORA İnsan Kaynakları
İnsan kaynaklarında ‘A’ kalite yerli ve milli markanın hedefi; dünya markası olmak: EFORA İnsan Kaynakları
Türkiye’nin en büyük insan kaynakları firmalarından biri olan EFORA İnsan Kaynakları markasını globale taşıdı. İlk rotası ise Avrupa. EFORA İnsan Kaynakları Yönetim Kurulu Başkanı Gültekin Şenel, EFORA’nın Avrupa’daki ilk ofisini Hollanda’nın Oss şehrinde açtığını belirtiyor. Gültekin Şenel, EFORA’nın Avrupa’daki ikinci ofisini 2020’de Almanya’da Frankfurt’ta, üçüncü ofisini ise Ukrayna’da Kiev’de açacağını söylüyor.