Halıcı Grup Genel Müdürü Dr. Hüseyin Halıcı, “Yurtiçi ve yurtdışı olmak üzere Mart 2020 itibariyle farklı sektörlerde tamamladığımız proje sayısı 600’ü buldu. Yıl sonunda 650’ye ulaşacağız. Ar-Ge ağırlıklı olmak üzere 90 kişilik bir ekibimiz var. Türkiye geneline İstanbul, İzmir, Bursa ve Ankara’da bulunan 4 bölge temsilciliğimizle ulaşıyoruz. Bu yıl Adana’da bir şube daha açarak şube sayımızı 5’e çıkaracağız. İleriki dönemlerde ise İstanbul’un Avrupa Yakası’nda bir temsilcilik açılmasına sıcak bakıyoruz” diyor. 2020’den umutlu olduklarını kaydeden Halıcı, bu yıl yüzde 20 büyüme öngördüklerini açıklıyor.
Halıcı Grup; dijital dönüşümde
Halıcı Grup, gelişen teknolojileri takip ederek ve sürekli kendini geliştirerek, müşterilerine güvenilir çözümler sunuyor. Grup; “taahhüt, mühendislik, otomasyon, enstrümantasyon, enerji kalitesi, pano tasarımı, kablomer, bakım ve servis” alanlarında hizmet veriyor. Hüseyin Halıcı, özellikle otomasyon sektöründe orta yaşlı bir firma olduklarını ve sektörün ilk akla gelen markaları arasında yer aldıklarını belirterek, tercih edilirlikte en önemli artılarının ‘sürdürülebilirlik’ olduğunu vurguluyor. Kriz yılı olan 2018 ve sonrası dahil hiçbir yıl büyümede yüzde 10’un altına düşmediklerini dile getiren Halıcı, bu başarıda hem sektörde hem de kurum içinde yürüttükleri çalışmaların etkin olduğunu söylüyor.
Halıcı, bu süreçte yürüttükleri çalışmaları şöyle anlatıyor: “2016 yılından sonra daha dinamik ve ölçülebilir nitelikte olmak için yatırımlara başladık. Ana iş kolumuz olan otomasyonu ve dijital dönüşümü kendi firmamız içinde hayata geçirdik. Dijital dönüşümün bir sonuç değil bir süreç olduğu bilinciyle hareket ediyoruz. İlk aşamada; yönetim, personel ve kullanılan teknik altyapıda çalışmalar yürüttük. Çalışmaların sonucunu bir yıl sonra daha net göreceğiz ama şimdiden yapay zeka kullanarak tüm verilere istediğimiz yerden ulaşıyor, iş alanlarımızdaki gelişmeleri online olarak takip edebiliyoruz. Yatırımlarımıza devam edeceğiz.”
Fabrika yatırımına başlıyor
Halıcı Grup’un genişleyen ürün ve hizmet ağında değişikliğin fiziki yatırımı zorunlu kıldığını açıklayan Hüseyin Halıcı, geçmiş dönemde İstanbul Dudullu’da bin 500 metrekarelik arsa yatırımı yaptıklarını, bu yıl da içinde üretim ve ofis katlarının bulunduğu bina yatırımını gerçekleştireceklerini anlatıyor. Halıcı, toplam 6 katlı binada yer alacak ofis ve üretim alanlarının toplam 4 bin 500 metrekareyi bulacağını kaydederek şu bilgileri veriyor: “Halıcı Grup’un sektördeki iddiasını yansıtacak modern ve akıllı bina konseptinde bir yatırım olacak. Tüm grup şirketlerinin merkezi olacak yatırımı yıl sonunda bitirebiliriz. En kötü 2021’in ilk aylarında tamamlayacağız. Altyapısı ve dış görüşüyle örnek bir yatırım olacak.”
Uluslararası marka olmak için Avrupa’ya odaklanıyor
Sadece Türkiye’de değil dünya çapında bir marka olmak için yurtdışı çalışmalarına daha fazla ağırlık vereceklerini ifade eden Halıcı, bugüne kadar Tayland’dan, Rusya’ya, Romanya’dan Güney Afrika’ya geniş bir coğrafyada direkt veya endirekt projeler yürüttüklerini belirtiyor. Önümüzdeki dönem Avrupa merkezli olmak üzere yurtdışına daha fazla ağırlık vereceklerini dile getiren Halıcı, hedeflerini şöyle detaylandırıyor: “Global düşünmeyen şirketlerin gelecekte yeri olmadığına inanıyorum. Bu nedenle global düşünen, global hareket eden bir marka olmayı hedefliyoruz. Bunun için grup olarak önümüzde bir hedef var. 2025 yılına kadar globalde ‘Halıcı’ markasıyla daha fazla faaliyet yürütüyor olacağız. Bunun için organik veya inorganik büyüme modellerini kullanabiliriz.”
Taahhüt işlerinde büyüyecek
Halıcı Grup, bu yıl itibariyle anahtar teslim taahhüt çalışmalarına ağırlık verecek. Bugüne kadar Çerkezköy Arıtma Tesisi gibi yapılarda çözümler sunan Grup, cirosunun yüzde 30’unu taahhüt hizmetiyle sağlamak istiyor. Halıcı, “Birbirine entegre çalışan ürün ve hizmet gruplarımızla taahhüt alanında da faaliyet yürütmeye başladık. Ağırlıklı endüstriyel alanlarda projeler yürütüyoruz ancak inşaat gibi spesifik alanlarda da uzmanlığımız bulunuyor” diyor.
Halıcı Grup, ‘küreselleşiyor’
Halıcı Grup, ‘küreselleşiyor’
“Güvenilir Çözüm Ortağı” sloganıyla 3 ortağın bir araya gelmesiyle İstanbul’da kurulan Halıcı Grup, kuruluşundan bu yana her yıl en az yüzde 10’un üzerinde büyüme sağlayarak sektöründe 26. yılı geride bırakıyor. Sadece Türkiye’de değil dünya çapında bir marka olmak isteyen Halıcı Grup’un 2020 itibariyle en fazla yoğunlaşacağı alanların başında dijital dönüşüm ve taahhüt projeleri yer alıyor.