KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

FMS Lojistik’te hedef; Sektöründe sürdürülebilirlik lideri olmak

HABER

Lojistik sektöründe 125 yıllık tecrübesiyle Dünya’nın her bölgesine hizmet götüren FMS Lojistik, operasyonlarında karbon ayak izini azaltarak, sektöründe sürdürülebilirlik lideri olmayı hedefliyor. FMS Lojistik Hava Yolu Taşımacılığı Takım Lideri Yeliz Ortaç, “Öncelikli hedefimiz çok güçlü olan operasyonel sistemimizi dijitalleşme sürecine entegre etmek” diyor.

Almanya/Hamburg’da 1897’de bir aile şirketi olarak kurulan FMS Lojistik (Fr. Meyer’s Sohn) hizmetlerine 125 yıldır kesintisiz olarak devam ediyor. Bugün 25 ülke ve 53 noktada kendi ofisleriyle global bir lojistik ağ olma özelliği taşıyan ve Dünya’nın büyük üretici ve geleneksel tüccarlarına hizmet veren şirketin faaliyet alanları arasında ‘kağıt ve orman ürünleri endüstrisi’ en ön sırada yer alıyor. Bu sektörde, yıllık 10 milyon ton taşıma yaptıklarını belirten FMS Lojistik Hava Yolu Taşımacılığı Takım Lideri Yeliz Ortaç, tüm sektörlerde ise yıllık 30 milyon ton taşıma yaptıklarını söylüyor.

Denizyolu taşımacılığında ilk 10 arasında
Tarım, gıda, metal, kimya, hızlı tüketim, geri-dönüşüm sektörlerinin taşımacılığında da güçlü olduklarının altını çizen Ortaç, “Deniz taşımacılığında dünyada tonaj büyüklüğü açısından ilk 10 lojistik hizmet sunucusu arasında yer alan FMS Lojistik, 2014 yılından bu yana yaptığı teknoloji yatırımlarıyla, ‘dijital taşıyıcı’ olarak müşterilerine yenilikçi hizmetler vermektedir” diyor.

Havayolu taşımacılığında ‘door to door hizmet’
Havayolu taşımacılığında yaklaşık 7 yıldır IATA üyesi olduklarını ve dünya çapında ambargolu oldukları ülkeler dışında Dünya’nın her noktasına door-to-door (kapıdan kapıya) hizmet verebildiklerini kaydeden Yeliz Ortaç, “25 ülkede kendi ofislerimiz ve kendi ağımız dışında uzun yıllardır deneyimlenmiş, tecrübeli, güvenilir acenteler ile adres teslim imkanı sağlayabiliyoruz” diye konuşuyor. Yeliz Ortaç, özellikle medikal, otomotiv yedek parça, tekstil, elektronik sektörlerine ağırlıklı olarak hizmet verdiklerini aktarıyor.

Hedef kağıtsız döneme geçiş ve çevrimiçi takip edilebilme
Sahip oldukları IATA sertifikası ve Türkiye’de tüm havalimanlarından çıkış yapacak yetki belgesine sahip olduklarını ifade eden Yeliz Ortaç, müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımlarını şöyle açıklıyor: “Sektörde uzun yıllardır kazanmış olduğumuz deneyimimiz ve dünyanın en uç noktalarında bile kullanabildiğimiz acenta ağımızla, güvenilir hizmet ve memnuniyet sağlayarak, müşterilerin önceliği olmak hedefindeyiz. Bunun yanı sıra dijitalleşme çağına ayak uydurarak, kağıtsız sürece geçiş yapacağız. Takip sistemlerinde ise dünya genelinde kullanmış olduğumuz sistemsel altyapı sayesinde her an çevrimiçi takip edilebilme seçeneğini müşterilerimize sunmak hedefindeyiz.”
2022 yılı ve uzun vadede hayata geçirmeyi planladıkları proje ve hedeflerine de değinen Yeliz Ortaç sözlerini şöyle tamamlıyor: “Öncelikli hedefimiz halihazırda çok güçlü olan operasyonel sistemimizi dijitalleşme sürecine entegre etmek. Hedeflerimizi; otomotiv sektöründe zamana duyarlı çözümler sunarak müşterilerimize 7/24 servis sunmak, kendi ofislerimiz ile sahip olduğumuz müşteri çeşitliliğini arttırmak ve IATA sıralamasında üst sıralara çıkmak şeklinde özetleyebiliriz. Bunun yanında lojistik şirketi olarak operasyonlarımızın karbon ayak izini azaltarak, ayrıca en yüksek sosyal ve yönetim standartlarını belirleyerek sektörümüzde bir örnek teşkil etmek ve sürdürülebilirlik lideri olmak hedefindeyiz. Ayrıca, Ecotransit World ile çalışmalarımız sonucunda yapmış olduğumuz her operasyona ait karbon emisyon hesaplamasına başlamış bulunmaktayız.”

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.