Kuzey Avrupa’nın en köklü ve en büyük denizcilik şirketlerinden olan DFDS’nin Türkiye’deki faaliyetlerini yürüten DFDS Akdeniz İş Birimi, Türkiye ve Avrupa arasında sunduğu Ro-Ro ve İtalya çıkışlı tren bağlantıları ile kurduğu intermodal alt yapısının yanında bir liman operatörü olarak hizmet veriyor.
Türkiye’de operasyonlarını İstanbul Pendik, Yalova, Ambarlı ve Mersin limanlarından gerçekleştiren DFDS Akdeniz İş Birimi, İtalya’da Trieste ve Bari, Fransa’da Sete, Marsilya-Tunus ve Yunanistan’da Patras limanlarından çok güçlü bir hizmet sunuyor. Birim, 20 büyük Ro-Ro gemisi ve 80 km’yi aşan gemi kapasitesiyle yıllık 400.000’in üzerinde araç taşıyarak düzenli seferler gerçekleştiriyor.
Pandemi sürecinde intermodal çözümlerin öne çıkması ile bu doğrultuda DFDS Akdeniz İş Birimi olarak feribot ve demiryolu taşımacılığını birleştiren intermodal taşımacılık çözümlerine daha fazla yatırım yaptıklarını belirten DFDS Akdeniz İş Birimi Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu, “DFDS’nin Trieste liman terminalinden geçen tüm yük hacimlerinin yaklaşık yüzde 50’si Avrupa’daki noktalara demiryolu ile taşınıyor. DFDS olarak sürdürülebilirlik vizyonuyla intermodal çözümlerimizi genişletmeye devam ediyoruz” dedi.
DFDS’nin globalde Alman demiryolu operatörü primeRail’i bünyesine katmasıyla, DFDS ve primeRail’in faaliyetlerine tek bir şirket olarak devam etmelerini sağlayacak bir sözleşme imzaladıklarını ifade eden Pamukçu, “Bu birleşme, DFDS’nin demiryolu çözümlerini güçlendirirken, DFDS’nin güvenilir ve değerli hizmetler sağlamaya devam etmenin sürdürülebilir yollarını bulma hedefinin kanıtı niteliğinde. Ayrıca DFDS bünyesinde yeni demiryolu faaliyetlerinin başlatılması anlamına da geliyor” diye konuştu.
primeRail’in, DFDS bünyesinde primeRail şirketini ve DFDS’nin intermodal taşımacılık faaliyetlerini kapsayan yeni bir iş alanı olarak kurulduğunu ifade eden Pamukçu, demiryolu iş alanının, primeRail’ın mevcut CEO’su Patrick Zilles Başkanlığı’nda Akdeniz İş Birimi altında faaliyet göstereceğini kaydetti.
Pamukçu, primeRail ile işbirliklerinin daha fazla intermodal çözümden faydalanmalarını sağlayacağını ve müşterilerinin mallarını DFDS’nin Türkiye’deki terminallerine bırakıp, Avrupa’da varış noktalarına çok yakın yerlerde teslim alabileceklerini anlattı.
Yeni demiryolu hizmetlerinin Londra’yı Yalova’ya bağladığını söyleyen Pamukçu, “Bu yeni hat ile Londra ve İstanbul arasında eksiksiz bir demiryolu ve denizyolu ulaşımı sağlıyoruz. DFDS olarak Türkiye ve İngiltere arasında 7 gün ile en kısa sefer süresini sunuyoruz. DFDS’nin İngiltere ve Avrupa arasındaki sefer ağını genişleten bu yeni hat, artan talebe yanıt verecek. DFDS’in halihazırda sunduğu kapsamlı sefer ağını büyütüp genişletme stratejimizle de uyumlu olan bu hat, müşterilerimizin, hizmet sağladığımız yerlerde yaşayan kişilerin ve tabii ki işimizin gelişmesine yardımcı olacak” açıklamasını yaptı.
Pamukçu, Akdeniz ve İngiltere’deki denizyolu faaliyetlerini yeni bir demiryolu hizmetiyle birleştirdiklerini, Londra ve İstanbul arasındaki açık ara en hızlı bağlantıyı sunduklarını kaydetti.
DFDS, İngiltere, Türkiye mesafesini 7 güne indirdi
DFDS, İngiltere, Türkiye mesafesini 7 güne indirdi
İngiltere ve Avrupa arasındaki sefer ağını genişletmek amacıyla yeni bir yük sefer hattında çalışamaya başlayan DFDS, bu yeni hat ile artan talebe yanıt verecek. DFDS Akdeniz İş Birimi Başkan Yardımcısı Fuat Pamukçu, “Bu hat ile Londra ve İstanbul arasında eksiksiz bir demiryolu ve denizyolu ulaşımı sağlıyoruz. Türkiye ve İngiltere arasında 7 gün ile en kısa sefer süresini sunuyoruz” dedi.