KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

Depremden etkilenen 11 il’e e-ticaret desteği: e-Birliktelik

HABER

Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen şehirlerde ticareti canlandırmak için başlatılan Ticaret Bakanlığı öncülüğünde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ile hazırlanan ‘Elektronik Ticaretle Birlikte Çok Daha İyiye (e-Birliktelik) Kampanyası’, Ticaret Bakanlığı’nda gerçekleştirilen programla tanıtıldı.

Ticaret Bakanı Prof.Dr. Ömer Bolat, “e-Birliktelik Kampanya’sı ile deprem bölgesinde sürdürülebilir bir e-ticaret ekosisteminin inşa edilmesi, coğrafi işaretli milli zenginliklerin uluslararası arenaya tanıtılması, henüz e-ticaretle tanışmayan esnaf ve KOBİ’lerin ürünlerini yepyeni pazarlara tanıtabilmelerinin önünün açılmasının hedeflendiğini söyledi.
Bakan Bolat, “Depremin ilk anından itibaren vatandaşlarımızın yaralarını sarmak amacıyla devletimizin, hükümetimizin tüm kurumları seferber olmuştu. Biz de Ticaret Bakanlığı olarak birçok çalışmanın yanında 75 işletmenin katılım sağladığı ‘e-Ticarette Deprem Yardımlaşma Seferberliği’ kısaca ‘e-Seferberlik’ çalışmasını başlatmıştık” diye konuştu.
e-Birliktelik Kampanyası ile deprem bölgesinde yer alan ve daha önce e-ticaret faaliyetlerinde bulunmayan tacir ve esnafa e-ticaret şirketlerinin destek vereceğini vurgulayan Bakan Bolat, “1 ila 3 ay komisyonsuz ya da düşük komisyonlu satış desteği sağlanacak. e-Ticarete ilişkin altyapı, reklam, pazarlama ve platformda görünürlük desteği verilecek. Bölgeye ait coğrafi işaretli ürünlerin ihracatını kolaylaştırıcı çalışmalar yapılacak. Hem esnaf ve tacirlere hem de esnaf ya da tacir olmayan dezavantajlı gruplara yani ev hanımları, engelli bireyler gibi tacir statüsünde değiller ama onlara da e-ticaret, eğitim desteği verilmesi gibi destekler sağlanacak. Böylece deprem bölgesinde ticaretin canlandırılmasına ekstra katkı verilecek” açıklamasını yaptı.
Kampanya kapsamında ayrıca Kızılay ve AFAD gibi kuruluşlar ile sivil toplum örgütlerinin yardım ve destek kartlarının satışa sunulacağını söyleyen Bakan Bolat, dileyen vatandaşların depremzedelere istediği oranda bağış yapabilmesinin sağlanacağını ifade etti.
Bakan Bolat, ürün tedarikinin de mümkün olduğunca deprem bölgesinden karşılanacağını kaydetti.
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, kampanya dönemi boyunca kadın girişimcilerin hazırladığı ürünler ile coğrafi işaretli ürünlerin satışına öncelik verileceği bilgisini verdi.
Kampanyaya katılım sağlayacak şirketler: Akakçe, Amazon, Armut, Askon Dizayn Center, Çiçeksepeti, Hepsiburada, Migros, Trendyol, Enuygun Com İnternet Bilgi Hizmetler, Getir, İLab Holding, Azall Küresel İnovasyon Elektronik Ticaret, Letgo Mobil İnternet Servisleri, Facebook, oBilet Bilişim Sistemleri, PTTEM Teknoloji ve Elektronik Hizmetleri, Sahibinden, Ticimax Bilişim Teknolojileri, Turkcell, Vodafone ve Yemeksepeti.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.