Salgın tedbirleri nedeniyle evlerin balkon-bahçe gibi açık alanlarının kullanılması alışkanlığa dönüştü. Yeni alışkanlıklar beraberinde yeni harcamaları da getirdi. Bahçe mobilyası talebinde son 2 yılda artış yaşandı. Bahçe mobilyası satışları, 2020 yılında, bir önceki yılı 2’ye katladı. Bahçe mobilyalarına ilginin iç pazarla sınırlı olmadığını ifade eden MOSFED Başkanı Ahmet Güleç, sektörün 2020 yılında 62 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini bu rakamın 2021 yılının sonunda ise 110 milyon dolara ulaşacağını kaydetti.
Salgın tedbirleri azalsa da pandemi sürecinde kullanımı artan balkon ve bahçe gibi kapalı alanları kullanmaya devam ediyoruz. Yaşam alanlarının bu bölümlerinde geçirilen zamanın artması bahçe mobilyalarına da ilgiyi artırdı. 2020 yılında bahçe mobilyası satışları, önceki yıla göre 2 katına çıktı. Son yıllarda, bahçe mobilyaları özelinde en fazla tercih edilen mobilyalar ise koltuk ve masa takımları oldu.
Bahçe mobilyası ‘ertelenebilen’ bir ihtiyaç olmaktan çıktı
İstanbul ve çevre illerinde artış dikkat çekiyor
Bahçe mobilyalarına olan ilgilinin illere göre de değişiklik gösterdiğini belirten Güleç, en fazla satışın İstanbul, İzmir, Balıkesir, Düzce, Adapazarı ve Batı Karadeniz bölgesinde gerçekleştiğine dikkat çekti.
Bahçe mobilyalarının ihracattaki payı da arttı
Türk mobilya sektörünün, yıllık 10 milyar dolarlık üretim hacmi olduğunun ve 3.5 milyar dolarlık kısmının ihraç edildiğinin bilgisini veren Güleç, bahçe mobilyalarının da ihraç ürünleri arasında yer aldığını, 2020 yılında 62 milyon dolar bahçe mobilyası ihraç edildiğini, 2021’in ilk 6 aylık döneminde bu rakamın 48 milyon dolara ulaştığını kaydetti.
Bahçe mobilyası satışları, 2020’de bir önceki yılı 2’ye katladı
Bahçe mobilyası satışları, 2020’de bir önceki yılı 2’ye katladı
Bahçe mobilyası talebinde son 2 yılda artış yaşandı. Bahçe mobilyası satışları, 2020 yılında, bir önceki yılı 2’ye katladı.