Türkiye sigorta sektörünün 2020 yılını “Fırtınadan ayakta çıkmayı başardı” diye yorumlayan AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, 2021 yılında da sektörün ve ülkenin genel koşullarının paralel ilerlediği noktaların bulunduğunun altını çizdi. Yılın ilk yarısında reel büyümenin zorlu olduğunu gözlemlediklerini söyleyen Ölken, “2021 yıl sonunda sektörümüzün yüzde 18-19 bazında büyümesini bekliyoruz, ancak enflasyon ile yan yana baktığımızda maalesef reel büyüme olamayacak ya da çok sınırlı kalacak gibi duruyor” dedi.
Ölken, öngörülerini paylaştı: “Daha önemlisi maalesef sigortalılık oranlarında pandemi ve doğal afetlere rağmen belirgin bir sıçrama göremiyoruz. 2021 yılının bütününde teknik karlılığın yetersiz olacağı, sürdürülebilirlik adına bazı sorunların ortaya çıkacağı, son çeyrekte ortaya çıkması beklenen finansal gelirlerdeki düşüşler ile 2022 içinde tehditlerin ön plana çıkacağı bir yıl kapanışı yaşayacağımızı düşünüyoruz. Artan hasar maliyetleri ve hele ki doğal afetler ve büyük yangınların da etkileri ile zorlu bir 2021 kapanışı yapacağız. Sigortacılık için çok önemli olan bileşik rasyo oranlarının yüzde 100’ün üzerinde seyrettiği bir yıl olacak gibi duruyor.”
Yavuz Ölken, AXA Sigorta olarak ise 2021 yılı için hedeflerinin geçmiş yıllarda olduğu gibi sağlam sermaye yapıları, teknolojik yatırımları ile sürdürülebilir ve kârlı büyüme stratejisi gerçekleştirmek olduğunun altını çizdi: “Insurtech alanında Sigorta 4.0 kapsamında acentelerimizin hayatını kolaylaştırmak ve müşterilerimize en yüksek standartlarda sigortacılık hizmetini sunmak için yenilikçi teknolojilere yatırımlarımızı sürdürerek dijitalleşme adımları atacağız. Diğer taraftan sağlık branşı önemli yatırım alanlarımızdan biri olacak. Geçtiğimiz sene sunduğumuz AXAFit, AXA Doktor Danışma Hattı ve AXA Bağımsız Yaşam Hattı gibi dijital ve yenilikçi sağlık hizmetleri sunma çabamız devam edecek.”
Ölken, “Son olarak hava durumu kaynaklı doğal afetlerle etkilerini iyiden iyiye gösteren iklim değişikliği konusu daha fazla odaklandığımız bir alan olacak. Dünya Dostu Sigortacılık yaklaşımımızla ‘yaparak örnek olmaya”, Dünya Dostu binaların artmasını teşvik etmek için müşterilerimize farklı avantajlar sağlayan ürünler geliştirmeye devam edeceğiz. Kurum içi gönüllülük programımız AXA Tüm Kalplerde üyeleri ve TURMEPA’yla birlikte sahilleri temizlemek gibi gönüllülük esasına dayanan sosyal sorumluluk faaliyetlerimizi sürdüreceğiz” diye konuştu.
Ölken, AXA Sigortanın sürdürebilirlik ve dijitalleşme konularındaki çalışmalarına da değindi: “AXA Sigorta olarak etkileri ve sonuçlarıyla insanlığın ilerlemesi ve gelişimi açısından fark yaratacak her konuda üzerimize düşen sorumluluğun bilincindeyiz. Türkiye’deki ofislerde karbon ayak izimizi düzenli olarak takip ediyoruz. 2025 yılına kadar karbon emisyonumuzu yüzde 25, atıklarını ve su tüketimini ise yüzde 15 azaltmayı taahhüt ediyoruz. Geçtiğimiz sene hayata geçirdiğimiz ‘Dünya için Hareket Et’ projesiyle ise insanlara günlük hayatlarında daha çok hareket ederek kendi sağlıklarına katkı sağlarken iklim değişikliğine karşı fark yaratabileceklerini anlatıyoruz. Dijitalleşmede ise 5 yıl önce kurulan Veri Bilimleri Departmanımız sayesinde hasar süreçlerini dijitalleştiren ‘Oto Cam Hasarları Otomasyonu’ ve ‘Suistimal Tespit ve Önleme Projesi’ gibi projeler yaptık. 2018’de hayata geçirdiğimiz ve müşteri, acente, çalışan ve süreç olmak üzere 4 koldan ilerlediğimiz Sigorta 4.0 stratejisi ile teknolojiyi işimizin bir parçası haline getirmek, bir amaç değil bir araç olarak konumlandırmak için neler yapabileceğimize bakıyoruz. Nesnelerin interneti teknolojisi ile geliştirdiğimiz, Türkiye’nin sigorta sektöründe ilk ve tek kişiselleştirilmiş kasko ürünü olan AXAGO da bu çabalarımızın bir meyvesi.”
KOBİ’lerin ekonominin belkemiği olduğunu vurgulayan Ölken, onların ihtiyaçlarına cevap verecek, teminatlarla kişiselleştirilebilen ürünler sunmayı çok önemsediklerini, bu anlamda KOBİ’lere özel ürün ve hizmetleri arasında tamamlayıcı sağlık sigortası ürünleri KOBİ Sağlığım Tamam, pek çok riske karşı işletmelere güvence sunan İş Yerim Paket Sigortası ve son olarak BM Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin imzacılarından biri olarak kadınların ekonomik hayata katılımını desteklemek amacıyla sundukları Kadın Girişimci Sigortası’nın öne çıktığını dile getirdi.
AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken: “Hedef sürdürülebilir ve karlı büyüme stratejisi”
AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken: “Hedef sürdürülebilir ve karlı büyüme stratejisi”
AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, AXA olarak 2021 yılı hedeflerinin, sağlam sermaye yapıları, teknolojik yatırımları ile sürdürülebilir ve kârlı büyüme stratejisi gerçekleştirmek olduğunun altını çizdi.