KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

2023’te KOBİ’ler finansmana daha kolay erişecek; Figopara ve eLogo’dan stratejik güç birliği

HABER

Yeni nesil alacak finansmanı platformu Figopara, Logo Grup çatısı altındaki eLogo ile yaptığı stratejik iş birliğiyle 2023 yılında da KOBİ’lerin yanında olmaya devam edecek. İş birliğiyle; KOBİ’ler, Figopara ve eLogo aracılığıyla çok daha efektif, hızlı, kolay ve daha ucuza finansmana erişebilecek. Figopara Kurucu Ortağı Bulut Arukel, “2023’te 10 bin KOBİ’nin işlem yaptığı, Türkiye haricinde iki farklı ülkede hizmet veren tek platform olma yönünde ilerleyeceğimiz bir yıl olacak” dedi.

Firmaların işletme sermayesini genişletmek ve tedarikçi finansmanına aracılık etmek amacıyla kurulan FinTek şirketi Figopara, 2022’nin sonunda Logo Grup çatısı altındaki eLogo ile stratejik bir iş birliğine imza attı. Figopara, eLogo müşterilerinin çok daha efektif, hızlı, kolay ve çok daha ucuza finansmana erişebilmelerini sağlayacak.
Yeni nesil alacak finansmanı Figopara, şirketlerin finansmana kolay ve hızlı ulaşabilecekleri Figo Kolay Finansman ve Tedarikçi Finansmanı hizmetleri ve eLogo ile yaptığı stratejik güçbirliğiyle hızlı büyümesini sürdürüyor. 2022’yi bir önceki yıla göre 2.5 kat büyümeyle kapatan şirket, yıl boyunca 9 binin üzerinde işletmenin ihtiyacı olan 9.8 milyar TL’lik finansmana aracılık etti. Figopara, Tedarikçi Finansmanı ve Figo Kolay Finansman ürünlerinin işlem hacmini 2022’de 2021’e göre 3 kat, Tedarikçi Finansmanı tarafında çalıştığı büyük şirketlerin sayısını da 3 kat artırmayı başardı.

Figopara’nın 2023 hedefi: 10 bin KOBİ, tek platform
“Hem eLogo hem de Figopara platformlarından erişilebilecek bir model gerçekleştireceğiz”: Figopara Kurucu Ortağı Bulut Arukel, “2023 planlarımız arasında, eLogo ile çalışan tüm KOBİ’lerin Figopara aracılığıyla finansmana erişimlerini kolaylaştırmak istiyoruz. Aktif olarak finansmana ulaşabilmeleri için hem eLogo hem de Figopara platformları üzerinden erişebilecekleri bir model gerçekleştirmeyi planlıyoruz” dedi.
2023 yılının Figopara açısından çok hareketli geçeceğine işaret eden Arukel, 2023 hedeflerini 3 ana stratejik plan üzerine oturttuklarını açıkladı: “10 bin KOBİ’nin işlem yaptığı Türkiye haricinde iki farklı ülkede hareket ettiğimiz tek platform olma yönünde ilerleyeceğimiz bir yıl olacak. Platformda şu an her ay 1000 KOBİ olan kullanım sayısının Aralık 2023’te 10 bin KOBİ kullanım sayısına ulaşmasını hedefliyoruz. Bunun yüzde 45’ini de eLogo ile yaptığımız stratejik iş birliğiyle ilerletmek istiyoruz. İki satın almamız olacak. İlki; yurt içinde açık bankacılık alanında. KOBİ’lerin kullandığı farklı opsiyonları tek bir yerde birleştirmek istediğimizden diğer satın almamızda finansal çözümler sunan bir platform şeklinde olacak. Dubai’den sonra pazar analizine devam ettiğimiz İngiltere’de çok güçlü bir banka partnerliğinde ofis açma durumumuz var.”
Her ay aktif olarak binden fazla KOBİ’nin Figopara’yı tercih ettiğini vurgulayan Arukel, şunları ifade etti: “Bugüne kadar 85 kere işlem yapmış KOBİ var. Köklü bankalara baktığımızda bile nadir rastladığımız bir oran. Bu şu demek; Platforma gelenler kullanımını yapıyor, vadesi geliyor, vadesi gelenler finansal kuruluşa ödemesini yapıyor, ödemesini yaptıktan sonra tekrar platform üzerinden devam ediyor.”
“KOBİ’lerin ana finansal platformu hatta teknolojik danışmanı olma yolunda çalışıyoruz”: KOBİ’lerin finansmana ulaşması anlamında 2022’nin zorlayıcı olduğunu söyleyen Bulut Arukel, “2022’de bir önceki yıla göre her ay yüzde 25 daha fazla müşteriye ulaştık ve sektörde en büyük FinTek yatırımlarından birini gerçekleştirirken, 11 milyon dolarlık bir yatırım aldık. Bununla beraber KOBİ’lerin ana finansal platformu hatta teknolojik danışmanı olma yolunda çalışmalarımızı sürdürdük ve ürünlerimizi geliştirmeye devam ettik, ediyoruz” diye konuştu.
KOBİ’lerin finansal anlamda tüm sistemlerini yönetebileceği bir platform olarak 2022’yi bitirdiklerini belirten Arukel, “Geleneksel model bankacılık sisteminden biraz daha farklı, yapılan ticaretin analiz ve skorlamasını yaparak, daha fazla limit, daha hızlı, daha kolay nakde ulaşmalarını sağlıyoruz. Yaptığımız en büyük farklılıklardan biri elektronik fatura ve elektronik defter datasını kullanarak yenilikçi bir algoritmayla beraber bir skorlama çalışıyoruz” açıklamasını yaptı.

KOBİ’lerin ticaret hacmini 9 ayda 6 katına çıkarıyor
KOBİ’lerin finansmana ulaşmasında FinTek’lerin rolü hakkında da bilgi veren Arukel, şöyle konuştu: “Bir KOBİ’nin finansmana ulaşması için farklı enstrümanlar kullanması gerekiyor. Bu enstrümanların en önemlilerinden biri; bankacılık ekosistemi. Bazı firmalar, bankalardan belli limitlere kadar kredi alabiliyor. Firmanın ticaretini devam ettirmesi, işini büyütmesi, sadece yurt içinde değil yurt dışında da satış yapması gerekiyor. Yurt dışına satış yapması; parasını beklemesi demek. Parasını beklediği için de nakde ulaşmada zorluk çekiyor. Biz de ticaretinin analizini yaparak, bu analizle beraber daha fazla limite ulaşmasını sağlıyoruz ve ticaret hacmini yaklaşık 9 ayda 6 katına çıkartıyoruz.”
“KOBİ’leri dijitalleştirmeye çalışıyoruz”: Bulut Arukel, KOBİ’lerin finansal dijitalleşmesinin henüz gerçekleşmediğine de dikkat çekti: “KOBİ’leri dijitalleştirmeye çalışıyoruz. Çoğu hala manuel olarak geleneksel bir şekilde işlerini gerçekleştiriyor. Ancak dijital dünya; KOBİ’lerin kaçınamayacağı bir dünya. Dijitalde tek bir platform üzerinden aylık tüm finansal işlemlerini, gelir-gider durumlarını görebilecek, nakit akışını yönetebilecekler.”

eLogo, KOBİ’ye finansmana erişimde kolaylık sağlıyor
Geçmişin geleneksel dikey yapılarının, yerini birbiriyle iş birliği yapan yatay bir ekosisteme bıraktığını ve tam da bu noktada gömülü finansın öne çıktığını ifade eden eLogo Genel Müdürü Başak Kural, şunları söyledi: “Türkiye’nin en çok tercih edilen dijital dönüşüm ortağı eLogo olarak, tüm ERP ve yazılımlarla uyumlu ürünlerimizle, e-Belge dönüşüm süreçlerinde işletmelerin yanındayız. Bununla birlikte finansal servisler alanında da müşterilerimize katma değer sağlamak öncelikli hedefimiz. ERP tarafında 100 binin üzerinde, e-Fatura tarafında da 150 bine yaklaşan müşteri portföyümüz var. Farklı ölçekteki birçok işletmede, müşterinin en çok kullandığı ekranlardayız. Bu anlamda Figopara finansman çözümleri ile müşterilerimizin ihtiyaç duydukları anda onların nakit açığına destek vermeyi hedefliyoruz.”
Kural, “ERP ve özel entegratörlük alanında platform olarak hizmet verdiğimiz farklı ölçekteki KOBİ portföyümüzün ihtiyaçlarından yola çıkarak finansal çözümler sunuyoruz. Bu çözümleri sunacak  fintek ekosistemi oluşturmak için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Figopara iş birliğimiz, bu doğrultuda verimli bir örnek olarak öne çıkıyor” dedi.

Fatura finansman çözümüyle kolay tahsilat, nakde hızlı ulaşım
Öte yandan Türkiye’de faaliyetlerini sonlandıran şirketlerin en önemli sorunları arasında nakit akışı, geciken veya yapılamayan tahsilatlar bulunduğunu aktaran Kural, “eLogo Figopara iş birliğiyle geliştirdiğimiz fatura finansman çözümüyle işletmelerin fatura tahsilat süreçlerini kolaylaştırırken, alacaklarının vadesini kısaltmalarına, borçlarının da vadesini uzatmalarına yardımcı oluyoruz. Müşterilerimiz bizim sistemlerimiz üzerinden oluşturdukları e-Fatura’larını Figopara platformuna aktararak alacak vadesini beklemeden farklı bankalardaki finansman opsiyonlarına tek bir noktadan erişim sağlayıp vadeli faturalarını vadesini beklemeden rahatlıkla nakde dönüştürebiliyor. Önümüzdeki dönemde Figopara iş birliğimiz sayesinde KOBİ’lere, finansmana rahat erişim imkanı sunacak çözümler geliştirmeye devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.

“Figopara’yı kullanıp, bırakan hiçbir müşterilerimiz yok”
Dünya’da da herkesin gömülü finansta tek bir platform olma yönünde ilerlediğini aktaran Figopara Kurucu Ortağı Bulut Arukel, Figopara’nın da belli çerçevede o yönde ilerleyerek, sıfır kayıpla, yeni müşterilerinin daha fazla kullanımını analiz ederek yola devam ettiğini anlattı: “Kullanıcılar arasında kulaktan kulağa pazarlama yöntemiyle müşteri memnuniyeti anlatılıyor, böylece başka müşterilere hızlıca ulaşıyoruz. Figopara’yı bugüne kadar kullanıp, bırakan hiçbir müşterimiz yok. Onun için de hep kulaktan kulağa pazarlama yöntemiyle aynı Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB), aynı sanayi sitesinde; kullanıcımız yan fabrikaya, yan üreticiye gidip ‘Ben Figopara platformunu kullanıyorum, kullanımı bu kadar rahat, bankaları benim için tek bir yerden kontrol edebiliyor, farklı opsiyonlar veriyor, finansal danışmanlık hizmeti sunuyor’ diye anlattığı için süreç çok daha hızlı ilerliyor.”

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.