Zaman geçiyor, bugünden başlayın. Yarın çok geç olacak. Günümüzün benzinli otomobillerinde yaklaşık 30.000 parça, elektrikli araçlarda ise 10.000-20.000 kadar kullanılıyor. Britanya ve Fransa’da benzinli otomobiller 2040 yılından itibaren aşamalı olarak kullanımdan kaldırılmaya başlanacak. Paris 2030 yılında benzinli araçları yasaklayacağını duyurdu, Hindistan 2030 yılında tamamen elektrikli taşıtlara geçmiş olmayı planlıyor. Egzoz gibi (elektrikli araçlarda mevcut dahi olmayan) yedek parçaların üreticileri için, servis adeta bir cankurtaran halatı. Fakat bugünden 2020’ye, 2030’a ve 2040’a doğru geri sayıma başlamaları ve hazırlanmaları gerekli. Bu değişimin gerektirdiği çevikliği ve kapasiteyi garanti edebilecek bir kurumsal yazılımın entegrasyonu zaman alır. Bu nedenle beklemek gibi bir seçeneğiniz yok.
Trend #2: Karbon fiber takviyeli plastik gibi daha hafif, daha güçlü malzemeler sihirli değnek etkisi yaratacak: Hangisi daha önemli-hafiflik mi, güvenlik mi? Neden ikisi bir arada olmasın? Aslında pekâlâ da olabilirler. Uzun yıllar boyunca otomotiv üreticileri, birbiriyle çelişen iki talebi karşılama gayreti içinde ikilem yaşadılar: Daha hafif taşıtlar (daha düşük CO2 emisyonu) ve daha güvenli taşıtlar (çelişkili bir şekilde, daha ağır parçalar).
2018’de daha hafif ve daha güvenli yeni-nesil malzemelerin giderek artacağını göreceğiz. Bu malzemeler bir yandan daha düşük CO2 salımına yol açarken diğer yandan da daha güvenli araçlara yönelik katı kuralların gereğini yerine getirecek. Alüminyum ve yumuşak çelik gibi malzemeler standart hale gelecek. İstisnai ölçüde sağlam, güvenli bir mühendislikle üretilmiş bir plastik türü olan karbon fiber takviyeli plastik (CFRP), başka araçlarda da daha çok kullanılmaya başlayacak. Karbon fiber laminat olarak da bilinen CFRP, epoksi reçinesi gibi sertleştirilmiş bir plastik yapıştırıcıyla birbirine bağlanmış, sert ve neredeyse saf karbon liflerinden katmanlar halinde dokunuyor. CFRP alanında Ar-Ge’nin artması, maliyetleri düşürecek.
Trend #3: 2022’de her 4 yeni otomobilden biri elektrikli olacak ve 2027’de elektrifikasyon tamamlanabilecek: Elektrikli araçların yaygınlaşmasına ilişkin genel trend hâlâ geçerli. Fakat güçlü, merkezi hükümetin elektrikli araçları destekleyen net bir yasa çıkardığı Çin’de bile iki büyük engel söz konusu: standartlaştırılmış şarj istasyonlarının olmayışı ve batarya gücü.
Araç üreticilerinin ve orijinal ekipman üreticilerinin, gözlerini büyük resimden ayırmamaları gerekiyor. Zaman, elektrikli araç zamanı. Fakat bataryalar ve standartlaştırılmış şarj istasyonlarının olmaması, yol üzerinde ciddi birer engel teşkil ederek sektörün öngördüğü gelişim hızını engelliyor.