KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

TEB Faktoring Genel Müdürü Gülümser Özgün Henden: “KOBİ’lere odaklandık, desteği iki katına çıkardık”

FİNANS

TEB Faktoring, 2021 yılında cirosunu yüzde 57.6 artırarak sektör üzerinde bir büyüme sağladı. TEB Faktoring Genel Müdürü Gülümser Özgün Henden, “TEB Faktoring olarak yılsonuna göre sektörün üzerinde bir büyüme gerçekleştirerek 13.5 milyar TL ciroya, 6.7 milyar TL aktif toplamına ve 70 milyon TL net kara ulaşarak güçlü bir performans gerçekleştirdik” dedi.

Faktoring sektörü 2021 yılındaki büyüme çizgini bu yıl da sürdürüyor. Bireysel olarak sektör temsilcileri de benzer performansı rakamlarına yansıtmış durumda. TEB Faktoring de geçtiğimiz yılı verimli geçiren sektör temsilcileri arasında öne çıkıyor.
TEB Faktoring Genel Müdürü Gülümser Özgün Henden, “2021 yılı sonlarında Covid-19 Salgını’yla yaşamaya alıştık ve devreye giren aşılar sayesinde günlük hayat ve ticarette normalleşme başladı. Özellikle kapanma döneminin ardından hızlı bir talep artışıyla piyasanın genelinde işlem hacimleri arttı” dedi.
2021 yılında TEB Faktoring’in cirosu yüzde 57.6 artış ile sektörün üzerinde gerçekleşti.  2022 yılı ise tüm finans sektörü açısından hem işlem hacimleri hem karlılık anlamında güçlü bir yıl oldu. Faktoring sektörünün cirosu 164.8 milyar TL’ye, aktif toplamı 86 milyar TL’ye, karı 1.6 milyar TL’ye ulaştı. Henden, “TEB Faktoring olarak biz de yılsonuna göre sektörün üzerinde bir büyüme gerçekleştirerek 13.5 milyar TL ciroya, 6.7 milyar TL aktif toplamına ve 70 milyon TL net kara ulaşarak güçlü bir performans gerçekleştirdik. Aynı dönemde öz kaynaklarımızı da güçlendirdik” diye konuştu.

TEB Faktoring bu yıl, KOBİ segmentine odaklandı
TEB Faktoring, ticaretin olduğu ve fonlama gerektirdiği her aşamada müşterilerinin ihtiyacına uygun hizmet veriyor. Henden, bu bilince uygun olarak tüm kanalları, servisleri geliştirirken iyi bir kullanıcı deneyimi sunmayı hedeflediklerini söyledi. Henden, mevzuatın izin verdiği her tür gelişmeyi takip edip hizmetlerine yansıttıklarının altını çizdi: “Müşteri ve kullanıcı deneyimini iyileştirerek, KOBİ’ler başta olmak üzere her segmentten müşterilerimizin finansmana ve faktoring hizmetlerine erişimini hızlandıracak dijital çözümler sunarak müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmayı hedefliyoruz.”
Gülümser Özgün Henden, KOBİ’lere hem tabana yayılma stratejileri hem de KOBİ’lerin ülke ekonomisine verdikleri katkıdan dolayı ayrıca önem verdiklerini kaydederek, “KOBİ’lerimizin işlerini güvenli bir ortamda büyütmelerine destek olmak için etkin bir nakit yönetimi ve uygun maliyetli işletme sermayesi finansmanı sağlarken, KOBİ’lerimiz de alacakları için uğraşmak zorunda kalmadan erken tahsilat ve daha karlı satış yapma imkânına sahip oluyor, işlerini büyütmeye ve kendilerine daha çok odaklanabiliyor” açıklamasını yaptı.
Bu yıl özellikle KOBİ segmentine odaklandıklarını aktaran Henden, rakamlarla geldikleri aşamayı ise şöyle anlattı: “Geçen yılın 2’nci çeyrek sonunda KOBİ alacaklarımız 960 milyon TL iken 2022 yılının aynı döneminde bu rakam 2 milyar TL’nin üzerine çıktı. Yani KOBİ’lere olan desteğimizi iki katına çıkartarak bu stratejimizi hayata geçirdik. Bu KOBİ’lere verdiğimiz önemi ve desteği gösteriyor, önümüzdeki dönem de TEB Faktoring olarak ticareti, KOBİ’leri ve ihracatçılarımızı desteklemeye devam edeceğiz.”

İhracat faktoringinde ikinci sırada
Henden, TEB Faktoring’in iddialı olduğu alanlardan birini de ihracat oluşturuyor. İhracat faktoringi risklerinin 2022 yılı 6. ay itibarıyla geçen yıl aynı döneme göre yüzde 167 büyümeyle 3.3 milyar TL’ye ulaştığını açıkladı: “TEB Faktoring olarak 2022 yılı 2. çeyrek sonu itibariyle ihracat faktoringi pazar payımız yüzde 32.14’tür. İki faktörlü işlemlerde ise 2022 ilk çeyrek itibariyle yüzde 35 pazar payı ile Türkiye’de ilk, tüm Dünya’da ise ikinci sıradayız.”
Garantili ihracat işlemlerinin alıcının ödeme yapma riskini ortadan kaldırdığı için ihracatçılar için çok önemli bir imkân olduğunu vurgulayan Henden, ancak bu ürünün halen yeterince kullanılmadığını kaydetti. İhracata dayalı ekonomi modeli desteklenirken bu tür risk yönetimi ve fonlama maliyetlerini düşüren enstrümanların daha fazla kullanılması gerektiğini savunan Henden, “Buna ilave olarak bu yıl döviz likiditesi ve finansmana erişim çok daha önemli hale geldi. Bu kapsamda daha önce Eximbank kullanan ihracatçılardan daha fazla talep almaya başladık. İhracat faktoringinin önümüzdeki dönem en fazla talep gören ürünlerden biri olacağını düşünüyorum” görüşünü aktardı.
Gülümser Özgün Henden, ihracat faktoringinde sektörün önde gelen oyuncularından biri olduklarını söyledi:  “İhracat tarafında sadece sigorta hizmeti alan firmaların finansmana erişiminin sınırlı olduğunu görüyoruz. Oysa ihracat faktoringi hem sigorta işlevi görüyor hem de uygun maliyetli fonlama imkânı sağlıyor. Ayrıca faktoringde finansman açısından süreçlerimiz bankacılık sistemine göre daha hızlı çalışıyor. Tabii ki BNP Paribas’ın geniş muhabir ağı ve fonlama imkânlarını da etkin kullanarak ihracatçı müşterilerimize hem daha hızlı hem de kaliteli hizmet sunuyoruz. İhracatçı müşterilerimiz sadece satışa odaklanırken, tahsilat, finansman ve alacak riskinin yönetimini biz üstleniyoruz. Bu sebeple bizi hizmette en fazla ayrıştıran konular etkin kanallarımız, konvansiyonel ve dijital süreçlerimiz, insan kaynağımız olarak öne çıkıyor. Uzman ve deneyimli kadromuz aynı zamanda uzun soluklu müşteri ilişkileri kurmamızı sağlıyor, biz sektörde muhtemelen müşterileriyle en uzun süre çalışan faktoring firmalarından biriyiz.”

Dijitalleşmeye ağırlık veriyor, iş yapışını geliştiriyor
TEB Faktoring, dijital dönüşüme yatırım yapıyor ve teknolojide yaşanan gelişmeler ve kullanıcı alışkanlıklarındaki değişimlere istinaden, bu yatırımlarını arttırmaya devam ediyor. Henden, dijital dönüşümü; müşterilerinin beklentileri, alışkanlıkları ve geri bildirimlerini merkeze alarak, müşteri odaklı bir yaklaşımla, insan ve teknoloji paralelinde hem şirket içi hem şirket dışı olarak değerlendirdiklerini anlattı.
Henden, ayrıca şirket içerisinde tüm çalışanları dijitalleşme sürecine dâhil etmeye önem verip bunun için teşvik ettiklerini paylaştı: “İş yapış biçimimizi daha verimli olacak şekilde iyileştirip dönüştürürken müşteri deneyimini de sürekli iyileştirmeyi hedefliyoruz. Teknoloji sürekli geliştiği ve bugün yapılan geliştirmeler yarın eskidiği için bu bitmeyen bir süreç, bu sebeple bugünlerde mevcut dijital kanallarımızın yenilenmesi de önemli bir gündemimiz.”
Dijitalleşme sürecinde işbirliklerinin önemli olduğuna dikkat çeken Henden, yürüttükleri çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi: “Yakın zamanda, bir süredir üzerinde çalıştığımız Logo ERP çözümlerini kullanan şirketler için yenilikçi ve faktoring servislerine ulaşımı hızlandırıp, kolaylaştıran dijital bir entegrasyon projesini hayata geçirdik. Türkiye’nin en büyük yerli iş yazılımları markası Logo Yazılım’ın teknoloji iş ortağı olan, Erko Teknoloji tarafından, Logo’nun geliştirilebilir alt yapısını kullanarak geliştirilen TEB Faktoring uygulamasıyla; Logo ERP (Enterprise Resource Planning / Kurumsal Kaynak Planlaması) çözümlerini kullanan işletmeler, faturalı vadeli çeklerinin finansmana uygunluğunu sistemler arası kurulan köprüyle kolayca sorgulatıp, finansmana daha hızlı, güvenli ve pratik bir şekilde ulaşabiliyorlar. Bu alanda müşteri deneyiminin bizim için önemini tekrar vurgulamakta ve müşterilerimizin geri bildirimlerine göre geliştiğimizi belirtmekte fayda var.”
Gülümser Özgün Henden, son mevzuatsal düzenlemelere istinaden, uzaktan müşteri edinimi ve uzaktan imza gibi sektör ve müşteri deneyimi için önem taşıyan ve verilen servisi hızlandıracağını düşündükleri projeler üzerinde çalıştıklarını da sözlerine ekledi: “Bir diğer konu ise; tüm Dünya’da öne çıkan ekosistem konusu. Artık finansal dünyada sistemlerin, tek sistemden birçok servisin bulunduğu ekosistemlere dönüştüğünü görüyoruz. Bizim sektörümüz açısından bunun önemi tedarikçi finansmanı ekosistemlerinin gelişmesi olarak karşımıza çıkıyor. TEB Faktoring olarak bu alandaki gelişmeleri ve potansiyeli takip ediyoruz.”

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.