Sürdürülebilirlik, açık bankacılık, bilgi güvenliği ve fintek işbirlikleri bizim için 2023 yılının en önemli başlıkları arasında yer alacak” açıklamasını yaptı. Geçen yıl 25. yılını kutlayan Anadolubank, müşteri odaklı stratejisi, yenilikçi hizmetleri ve sürdürülebilir büyüme performansıyla Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam ediyor. Anadolubank Genel Müdürü Namık Ülke, 2023’ün, Dünya’da ve Türkiye’de jeopolitik gelişmelerin öne çıkacağı bir yıl olacağını belirterek, Anadolubank’ın 2023 hedeflerini şöyle özetledi: “Anadolubank olarak biz de gelişmeler doğrultusunda yılı dinamik bir şekilde yöneteceğiz. Dijitalleşme alanında yatırımlarımızı sürdürürken, müşterilerimiz için yeni ürün ve hizmetler sunmaya devam edeceğiz. KOBİ’lere, ihracatçı şirketlere ve nakit yönetimi ürünlerine olan konsantrasyonumuzu artıracağız. 2022’de önemli adımlar attığımız sürdürülebilirlik, dijitalleşme, bilgi güvenliği, açık bankacılık ve fintek işbirlikleri gibi konularda atılımlara devam edeceğiz. Özetle; doğru bir yapılanmayla butik bankacılık hizmet kalitemizi koruyarak değişen bankacılık beklentilerini karşılayacak şekilde tüm paydaşlarımıza değer yaratacak bir sene geçirmeyi hedefliyoruz.”
Dijitalleşme odaklı yatırımlar sürüyor
Anadolubank, 2023’te dijital kanallardan İhtiyaç Kredisi sunmaya başlıyor: Namık Ülke, bankacılık sektöründeki dinamikleri yakından takip eden ve teknolojiye yaptığı yatırımlarla ihtiyaca yönelik çözümler üreten Anadolubank’ın ‘Dijital Bankacılık’ faaliyetleri altında otomasyona dayalı hizmetlere ve iş süreçlerini geliştirmeye yönelik çalışmalarına hız kesmeden devam ettiklerini söyledi. ‘Bireysel Bankacılık’ alanında Renkli Hesap ürününde yaptıkları geliştirmelerle müşterilerine 7 farklı para birimi ve kıymetli maden üzerinden günlük birikim yapma imkanı sunduklarını aktaran Ülke, dijital kanallarda yoğun olarak tercih edilen Renkli Hesap’ın rekabetçi hoş geldin faiziyle çok sayıda yeni mevduat müşterisi edindiklerini kaydetti: “Yakın zamanda dijital kanallarımızdan sunacağımız ihtiyaç kredisi için bir kampanya hazırlığındayız. Bunun öncesinde tüm bankacılık hizmetlerini müşterilerimize özellikle de Anadolubank Mobil’den sunabilir hale gelmek için ürün ve alt yapı çalışmalarımızı tamamladık. Yaptığımız işbirlikleriyle Bankamız hemen hemen tüm kurumların faturalarının tahsilatlarına aracılık eder hale geldi.”
2023’te dijital kanallardan sigorta satışına ağırlık verilecek: Yatırım ürünleri alanında yaptıkları TEFAS entegrasyonu ile müşterilerinin sektörde yer alan tüm yatırım fonu ürünlerini alabilme imkanına kavuştuklarını paylaşan Ülke, ayrıca İş Portföy ile yaptıkları işbirliğiyle Anadolubank Para Piyasaları Fonu ile müşterilerine Banka’ya özel ilk fon satışını gerçekleştirdiklerini belirtti: “Diğer taraftan bankasürans alanındaki yenilikleri de yakından takip ediyoruz. Bu alanda 2010’dan bugüne yatırım yaptığımız Anadolubank Sigorta Platformu üzerinden hayat dışı sigortalarda 6 şirket ve hayat sigortalarında da farklı 6 şirket üzerinden müşterilerimize alternatifli sigorta tekliflerimizi anlık olarak sunabiliyoruz. 2023 yılında da hedefimiz dijital kanallarımızdan sigorta satışına ağırlık vererek kanal çeşitliliğimizi artırmak olacak.”
Şubeler değerini koruyor: Geçen yıl Bireysel Bankacılık alanında ürün çeşitliliklerini artıran çok sayıda projeyi hayata geçirdiklerini vurgulayan Ülke, dijital kanallarına yatırımları öncelikli gündemleri olsa da şubelerinin kendilerini için değerini korumaya devam ettiğini söyledi: “Önceki senelerde Özel Bankacılık yapılanmamızı tamamlamıştık. 2022 yılında Özel Bankacılık uzmanlığımızla müşterilerimize birikimlerini Hazine ürünleri ile çeşitlendirme ve enflasyona karşı koruma konularında önemli hizmetler sunmayı başardık. Yine Özel Bankacılık segmentimizde sunduğumuz ayrıcalıklı hizmetlerimizi genişlettik. Özel Bankacılığa yönelik çağrı merkezi, dijital sözleşme ve onay gibi geliştirmelerimiz devam ediyor.”
Dış ticarete verilen destek: ‘Dış Ticarette Deneyimi ile Kapıları Açan Bir Bankam Var’ söylemlerini anımsatan Ülke, “Bu iddiayı Bankamızın iştiraki olduğu Habaş Topluluğu’nun ülkemizin en önde gelen ihracatçılarından olmasının verdiği güvenle rahatlıkla ortaya koyabildik. Dış ticaretin özellikle de ihracatın sadece Türkiye’de değil tüm dünyada öneminin artacağını görüyoruz. Bu alanda organizasyonumuzu güçlendirerek, uzman kadromuzla bir yandan mevzuattaki güncellemelerle müşterilerimizi desteklerken bir yandan da dijital hizmetlerimizi geliştiriyoruz” diye konuştu.
KOBİ Bankacılığı büyüyor
“Yakın zamanda altın toplama ve altın DBS ile ürün gamımızı genişleteceğiz”: Namık Ülke, 2022’nin sonunda müşteri segmentasyonunu KOSGEB tarafından belirlenen resmi ciro aralıklarına göre yeniden düzenlediklerini, müşterilerine daha iyi hizmet sunacakları yeni iş modeliyle yıla daha güçlü bir giriş yapmayı hedeflediklerini açıkladı: “Deneyimli kadromuz ve butik bankacılık anlayışımızla şirketlere sadece kredi veren değil aynı zamanda danışmanlık da yapabilen bir Bankayız. Regülasyonların en fazla desteklediği segment olan KOBİ’lerle çalışmalarımızı daha da genişletme arzusundayız. Bu kapsamda organizasyon yapımızı, odaklanmamızı artıracak şekilde güncelledik, kredi tahsis yetkilerini revize ettik, İGE ve KOBİ’lere dönük kredilere öncelik vermeye başladık. KOBİ Bankacılığı’nın altında takip ettiğimiz Tarım ve Altın Bankacılığı faaliyetlerimiz de artarak devam ediyor. Tarım Bankacılığı’nda Tarım Kart işbirlikleri, Çiftçi Finansman Sistemi anlaşmaları ve dijitalden başvuru alımı çalışmalarımız sürerken Altın Bankacılığı’nda kredi ve mevduat hizmetlerimizle başta kuyumcular olmak üzere tüm müşterilerimize hizmet verebiliyoruz. Yakın zamanda altın toplama ve altın DBS ile bu alandaki ürün gamımızı genişleteceğiz.”
Nakit Yönetimi ve Fintek işbirlikleri
Banka olarak önem verdikleri konuların başında müşterilerine sundukları nakit yönetimi çözümlerinin geldiğini aktaran Ülke, bu noktada hem farklı uzmanlıklardan faydalanmak hem de teknoloji ağırlıklı kanal alternatifleriyle müşterilerine değer yaratmak için finteklerle işbirliğini önemsediklerini belirtti: “Ödeme kuruluşları ve Açık Bankacılık platformları başta olmak üzere 30’dan fazla fintek ile çalışmalarımız devam ediyor. Platform ve Servis Bankacılığı ile değişen bankacılık anlayışına ayak uyduruyoruz. Entegrasyon çalışmalarımız tüm hızı ile devam ediyor. Açık Bankacılık’ta hesap hareketlerine yakın zamanda ödeme emirleri eklenecek. Tabii bütün bunları yaparken geliştirmelerimizi bilgi güvenliği ve fraud yatırımlarımızla desteklemeye özen gösteriyoruz.”
Sürdürülebilirlik Birimi ile hareket planı
Tüm sektörlerin odağında olan sürdürülebilirlik konusunun Anadolubank’ın da 2022 yılında önemli gündem maddelerinden biri olduğunu kaydeden Ülke, şunları ifade etti: “Anadolubank olarak Sürdürülebilirlik Birimimizi kurarak hareket planımızı oluşturduk. Sürdürülebilirlik stratejimiz doğrultusunda öncelik alanlarımızı belirleyerek çalışmalarımıza başladık. Sürdürülebilirlik Komitemizin önderliğinde sürdürülebilirlik ve çevresel sosyal etkilerin yönetimi politikalarımızı oluşturduk. Sürdürülebilirlik temalı kredilerin oluşturulması, çevresel ve sosyal risklerin kredi süreçlerine entegrasyonu çalışmalarımız devam ediyor. Sürdürülebilirliği kurum stratejimizin bir parçası haline getirme hedefimizle, çalışanlarımızın farkındalığını artırmak için de faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.”
En değerli kaynak çalışanlar: En değerli kaynaklarının çalışanları olduğunu vurgulayan Ülke, şu bilgileri verdi: “2022’de toplam 75 bin saatlik eğitim gerçekleştirdik. Yıl boyu gerçekleştirdiğimiz 3 binin üzerindeki mentorluk görüşmelerimiz, yetenek yönetimi ve liderlik takımı programlarımızla çalışanlarımıza değer katmaya çalıştık. Yöneticilerimizin kendi içimizden yetişmesi ise en büyük hedefimiz. Anadolubank olarak şube müdürlerimizin %63’ünün kendi iç kaynaklarımızdan yetiştiğini söylemekten gurur duyuyorum. Üniversitelerdeki kariyer günlerinde etkinliğimizi artırdık, yaptığımız yarışmalar sonucunda başarılı olan 5 genç arkadaşımızı Bankamıza kazandırdık. Hedefimiz; karşılıklı güven ilişkisi içinde çalışanlarımızın potansiyellerini ortaya çıkarabilecekleri ve herkesin değer yaratabileceği, katkı sağlayabileceği bir kurum olmak.”
Anadolubank 25. yılında ‘Vaktimiz Sizin’ dedi: Namık Ülke, 2022’de 25. yılını kutlayan Anadolubank’ın müşteri odaklı stratejisini marka vaadine taşıyarak müşterilerine ‘Vaktimiz Sizin’ dediğini kaydetti: “İlk günden bu yana müşterilerini merkeze koyan, hizmet odaklı yaklaşımıyla fark yaratan Anadolubank, bundan sonra da ihtiyaç odaklı yaklaşımla müşterisine her daim vakit ayıran ve müşterisini doğru anlayan banka olma önceliğiyle faaliyetlerine devam edecek.”
2022’de dijital hizmetlerini çeşitlendirdi; Anadolubank, 2023’te de değer yaratmayı sürdürecek
2022’de dijital hizmetlerini çeşitlendirdi; Anadolubank, 2023’te de değer yaratmayı sürdürecek
Yenilikçi finansal çözümleriyle 2022’de büyümesini sürdüren Anadolubank, 2023’te KOBİ’lere ve ihracatçı şirketlere olan konsantrasyonu artıracak. Anadolubank Genel Müdürü Namık Ülke “Dijitalleşme gündem maddelerimizin ilk sıralarında yer almaya devam edecek.