Birçok firmanın gündeminde olan dijitalleşme ile firmalar üretimden satışa birçok alanda gerek çalışanlarının gerekse firmalarının yetkinliklerini ve verimliliklerini artırma fırsatı buluyor. Örneğin; üretimde çalışan elemanlarının faaliyetlerini mobil uygulamalar sayesinde takip eden firmalar da var, e-öğrenme platformları ile pazarlamadan satışa her alanda çalışanlarına verdikleri eğitimleri artırıp eğitimlere katılan çalışan sayısını artıran firmalar da…
Mobil uygulamaları kendi iş alanlarına uyarlayarak paydaşları ile mobil kanallardan iletişime geçen ve iletişimini sürdüren firmaların edindiği kazanımlar ise saymakla bitmiyor. Örneğin; Kariyer.net’in iş arayan adaylara sunduğu Kariyer İş Ara uygulaması bugün toplam ziyaret sayımızın yaklaşık yüzde 70’ini oluşturuyor. Üstelik bu rakam giderek artıyor. 2016 yılının ilk çeyreğinde yüzde 66 olan mobil trafik oranımız 2. çeyrekte yüzde 68, 3. çeyrekte yüzde 71’e çıkarken yılın son çeyreğinde bu oran yüzde 72. Bu oranın artış trendine baktığımızda önümüzdeki 2-3 yıl içerisinde yüzde 90 / yüzde 100 arasında bir değerde olacağını öngörüyoruz.
Firmaların web sitelerine mobilden gelen trafiği artırmak için yapmaları gereken en önemli önceliği web sitelerinin mobile de uyumlu olması. Yapılan araştırmalara göre kullanıcılar mobil cihazlarından bir sayfaya girdiklerinde o sayfa mobile uyumlu ise mobile uyumlu olmayan bir web sayfasına oranla daha fazla vakit geçiriyor. Bu nedenle ölçeği ne olursa olsun büyüme yolunda ilerleyen ve daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefleyen tüm firmaların web sayfalarının mobile uyumlu olması ve gereken durumlarda mobil uygulamalar geliştirmesi firma prestijlerini geliştireceği gibi kullanıcıları ile aralarındaki iletişimi de güçlendirecektir.