KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

Umut ve mutluluk kavramına her projesinde yer veren; Coca Cola ile ‘Daha İyisi İçin’

CEO

Coca-Cola Türkiye Genel Müdürü Başak Karaca, geçen yıl lanse ettikleri Daha Daha uygulamasını 2021 yılında da geliştirmeye ve büyütmeye devam edeceklerini açıklıyor: “‘Daha İyisi İçin’ çalışacağımız ve üreteceğimiz bir yıl olacak.  2021 yılı için umutluyuz.”

Coca Cola, Pandeminin başında, faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde, tüm markalarının planlı pazarlama faaliyetlerine bir süre ara vererek, tüm önceliklerini toplumsal ihtiyaçlara yönlendirdiğini açıkladı. Coca Cola, 2021 yılında da Pandemiden olumsuz etkilenen sektörlerin başında gelen yeme içme sektörüne destek olmaya devam ediyor.

Umut ve mutluluk
“2021 yılı için ‘umut’ kavramından aldığımız ilhamla çalışmalarımıza başladık”: Coca-Cola Türkiye Genel Müdürü Başak Karaca, 136 yıldan fazladır, sesini dünyanın her yerinden insanları birleştirmek için kullanan bir marka olduklarını vurguluyor: “Umut ve mutluluk kavramlarına her projemizde yer verdik, onlardan ilham aldık. Bu nedenle dünya olarak umudumuzu kaybetmek üzere olduğumuz 2020 yılı ardından, geçirdiğimiz yılı arkada bırakmaya ve herkesi yeni yılın getireceği yeniliklere kucak açmaya davet ettiğimiz; Coca-Cola’nın insanları bir araya getirme geleneğinin izlerini taşıyan ‘Daha İyisi İçin’ kampanyasını hayata geçirdik.”
Başak Karaca, 2021 yılı hedeflerini açıklıyor: “Kutularımızın üzerindeki ikonik logomuzun yanında, önümüzdeki yıl için bir dizi ilham verici karara da yer açtık ve 2021’de herkesi ‘Daha İyisi İçin’ kararlar almamıza teşvik etmeyi hedefledik. Biliyoruz ki, daha iyi bir dünya için bir fark yaratmak, ‘Daha İyisi İçin’ adım atmak kararlılığıyla başlar. Bu nedenle her bir kutumuzla, dünyada neleri iyileştirebileceğimizi göstermeye, bu konuda alacağımız kararları da paylaşmaya aracı olduk.”
Başak Karaca, “Geçtiğimiz yıl lanse ettiğimiz Daha Daha uygulamamızı 2021 yılında da geliştirmeye ve büyütmeye devam edeceğiz. Daha Daha uygulamasını, Coca-Cola Türkiye markalı ürünlerin kapak ve açma halkalarından çıkan kodlar sayesinde internet paketlerinden içeceklere kadar tüketicilerimize birçok hediye sunmamızı sağlayan bir platform olarak kurguladık. Tüketicilerimize doğrudan ulaşmamızı sağlayan ve onlarla kesintisiz bir iletişim kurmamıza destek olan Daha Daha uygulaması, 2021 yılında da konuşacağımız projelerden biri olacak” diye konuşuyor.
Başak Karaca, 2021 yılının tam anlamıyla değişime adapte olabilenlerin yılı olacağını dile getiriyor: “‘Daha İyisi İçin’ çalışacağımız ve üreteceğimiz bir yıl olacak.  2021 yılı için umutluyuz. Her şeyin daha iyiye gideceği, birlikteliğin gücünden de yararlanarak zorlukları yeneceğimiz bir yıl olacağını umuyoruz."

‘Aç Kendini Hayata’
Karaca, 2019 yılının sonunda hayatımıza giren pandeminin tüm dünyayı zorlu bir sürece sürüklediğini belirterek, Pandemi sürecine ilişkin şunları paylaşıyor: “Gerek ülkeler, gerek markalar, gerekse bireysel olarak bir değişimin içinde bulduk kendimizi. Alışagelen, normal olarak adlandırdığımız çoğu kavramın anlamı değişerek sağlık ve ekonomik gelecek hakkında endişeye kapıldığımız bir yıl oldu. Pandeminin başında, Coca-Cola olarak, faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde, tüm markalarımızın planlı pazarlama faaliyetlerine bir süre ara verdik. Bu belirsizlik sürecinde, tüm önceliklerimizi toplumsal ihtiyaçlara yönlendirirken ve pandemiden olumsuz etkilenen sektörlerin başında gelen yeme içme sektörüne destek olmaya çalıştık.”
Başak Karaca, Coca-Cola olarak, tüm bu olumsuzlukları biraz dahi olsa iyileştirebilmek adına umut vermeyi amaç edinerek hep daha iyisi için çalıştıklarını kaydediyor. Karaca, 2020 Temmuz ayında ise ‘Aç Kendini Hayata’ sloganıyla tüketiciye seslendikleri kampanyalarını hayata geçirdiklerini ifade ediyor: “Karantina döneminde keşfedilen yeni olasılıklar vaadi üzerine kurulu olan manifesto, bizleri ‘kendimizi hayata açmaya’, etrafımızda bulunan her şey için minnettar olmaya ve bunların değerini bilmeye davet etti. Bir yandan reklam içeriklerimiz ilerlerken, diğer yandan da bir dizi pazar içi projelerimizle de desteğimizi sürdürdük. Bunların çoğu, kapılarını yeniden açmaya başlayan yerel otel, kafe ve restoranların desteklenmesine odaklandı. Yani, Coca-Cola Türkiye olarak, 2020 yılında daha iyisi için birçok çalışmaya imza attık.”
“Pandemi sürecinde sektörü canlı tutmak için durmadan çalıştık”: Başak Karaca, Coca-Cola Vakfı aracılığıyla Türk Kızılayı ile işbirliği yaparak sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına destek olmaya çalıştıklarını söylüyor: “Kızılay’ın da katkısıyla 3 bacaklı bir destek programı yürüttük ve bu program kapsamında, Sağlık Bakanlığı’mıza medikal malzeme alımı ile 65 yaş ve üzeri ihtiyaç sahiplerine gıda ve içecek yardımı yapılması için destek sağladık.”
Karaca, Türkiye’de 7 bölgedeki 29 şehirde, 150 bin haneye ulaşan gıda bankalarına Temel İhtiyaç Derneği (TİDER) ile gıda ve temizlik malzemesi ulaştırdıklarını, 15 binden fazla yeme-içme hizmeti sektörü çalışanına temel gıda ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için Ahbap Derneği aracılığıyla alışveriş kartı desteği sağladıklarını, pandemi sürecinin en başında, Türk Kızılay’ı aracılığıyla karantina altında bulunan yaklaşık 20 bin kişiye içecek temin ettiklerini anlatıyor.
Başak Karaca, “Metro Türkiye öncülüğünde başlatılan ‘Küçük İşletmem İçin’ projesine, Coca-Cola Türkiye olarak destek olduk. Ana partneri olduğumuz bu projeyle ekonominin can damarı olan küçük işletmelere, hayat normale döndüğünde gereken can suyunun karşılanmasına katkı sağlamak amacıyla ürün desteği sağladık” diyor.
“Coca Cola ailesi olarak yeme-içme sektörünün her zaman en büyük destekçisi olduk”: Başak Karaca, Pandemi nedeniyle en derinden yararlanan sektörlerden birinin de yeme-içme sektörü olduğuna dikkat çekiyor: “Biz de, hem nokta sahiplerine hem de bu sektör emekçilerine destek olmayı görev edindik. 2020’nin Temmuz ayında başlattığımız ‘Aç Kendini Hayata’ kampanyamız kapsamında, Türkiye’nin dört bir yanında, yeme-içme sektöründe hizmet veren 500’ü aşkın işletmeye tanıtım desteği vermeyi ve yeniden müşterileriyle buluşmalarında köprü olmayı amaçlayarak, Google Programatik Ağı tabanlı bir sistem geliştirdik. Öncelikli olarak, küçük-yerel işletmelerin desteklendiği proje ile birçok kişi sevdikleri mekanların yeniden açıldığı bilgisini ve bu mekanların tanıtımlarını, lokasyon ve zaman bazlı iletişim uygulaması sayesinde Google aramalarında görebildi. HORECA (otel, kafe ve restoranlar) ortaklarımızı, kişiselleştirilebilen, sosyal medyada kişiye özel şekilde paylaşılabilen ve kapılarını yeniden açtıklarını iletmelerine yardımcı olan ilanları kendilerine sağlanacak ek tanıtım kaynaklarımız ve uzmanlığımız ile destekledik. Çalışanları ve tüketicileri, aynı zamanda bir sosyal medya kampanyası ile kendi şehirlerinde HORECA sektöründe faaliyet gösteren yerel işyerlerini desteklemeye teşvik ettik.”
Başak Karaca, yeme-içme sektöründe hizmet sunan işletmeleri destekleme hedefiyle “1 Menü Alana 1 Menü Hediye” ve toplam 1.5 milyon kişiye sevdikleri Coca-Cola tatlarını hediye eden “Bu Coca-Cola Bizden” kampanyalarını başlattıklarını belirtiyor: “Müşterileriyle yeniden buluşan küçük yerel işletmelere dağıtılmak üzere toplam 17 bin hijyen kiti hazırladık. Dezenfektan, maske, eldiven ve bilgilendirme broşürünün yer aldığı kitleri Türkiye genelinde toplam 12 bin noktaya ulaştırdık."
Sektör çalışanlarının, özellikle karantina süreçlerinde ciddi zorluklarla karşı karşıya geldiklerini kaydeden Karaca, bu nedenle, 15 binden fazla yeme-içme hizmeti sektörü çalışanına temel gıda ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için Ahbap Derneği aracılığıyla alışveriş kartı desteği sağladıklarını, TURYID ve TURES ile de sektör çalışanlarına hediye çeki desteğinde bulunduklarını anlatıyor.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.