KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

Sürekli öğrenme ve sürekli gelişimi önceliklendiren; AGI Global ve Link Dijital, globalde büyümek için koşuyor

AJANS

AGI Global ve Link Dijital Kurucusu ve Ajans Başkanı Ertunç Ererdi, AGI Global çatısı altındaki Hollanda merkezli Avrupa şirketleriyle global markaların operasyonlarına destek vererek başlattıkları global koşuda hedeflerinin; Dünya’nın farklı lokasyonlarına açılmak olduğunu söylüyor.

Ulusal ve global markaların pazarlama faaliyetlerine; dijital pazarlama, M.I.C.E (etkinlik yönetimi) ve kreatif tasarım ve danışmanlık hizmetleriyle uçtan uca 360° destek sunan AGI Global, sektörde 10. yılını kutluyor. Pandemi başlangıcında dijital dönüşümün hızına ayak uydurarak, ikinci ajansı Link Dijital’i ve sonrasında Hollanda merkezli Avrupa şirketini kuran AGI Global, globalde büyümek için koşuyor.
Türkiye’de bilişim sektörü özelinde bünyesinde 360° geleneksel ve 360° dijital ajansları bulunduran tek marka olduklarını söyleyen AGI Global ve Link Dijital’in Kurucusu ve Ajans Başkanı Ertunç Ererdi, “AGI Global ailesi olarak sektörde 10. yılımıza girdik. %95 bilişim sektörü ağırlıklı şirketlere hizmet vermekteyiz. Çalıştığımız firmaların büyük kısmı çok uluslu şirketler ve bu şirketlerin Türkiye’deki iştirakleri, dağıtıcıları ya da iş ortakları” diyor. Ererdi, Ajans bünyesinde; bilişim sektöründe hizmet veren iş ortaklarının Türkiye’deki pazarlama dinamiklerine entegrasyonları için geniş kapsamlı hizmetleri bulunduğunu söylüyor: “İş ortaklarımızın büyük bir bölümünün ürün ve hizmetlerini daha iyi sunmak ve satış stratejilerini geliştirmek olarak tanımlayabileceğimiz pazarlama faaliyetlerine uçtan uca 360° destek vermekteyiz.”
Ertunç Ererdi, şunları aktarıyor: “2020 yılında pandemi başlangıcıyla beraber çevik bir şekilde 2. ajansımız olan Link Dijital’i kurduk. Geleneksel pazarlama ajanslarında bulunmayan; içerik yazımı, görsel tasarım, video çekimi ve düzenleme gibi kreatif alanlarda hizmetler veriyoruz. AGI Global ve Link Dijital olarak Pandemi sürecinin başından itibaren doğru pozisyonu aldık. İş ortaklarımızın hızlı bir şekilde dijital dünyaya adapte olmasını ve fiziki etkinliklerini dijital etkinliklere çevirmelerinde ana oyuncu olduk. Bilişim sektörüne hizmet veren ajanslar arasında hem dijital, hem geleneksel anlamda 2 şirketimizle aynı çatı altında hizmet veren tek ajansız. Tek noktadan hizmet ve bilgi akışı sağlayabiliyoruz. Bu da iş ortaklarımızla hem iletişimi hem de sürecin yönetimini avantajlı ve efektif hale getirmemize olanak sağlıyor.”

“Önceliğimiz; sürekli öğrenme ve sürekli gelişim”
“Farklılıkları ve iş geliştirmeyi seviyoruz”: Portföylerinde yurt dışına bağlı çalıştıkları global markaların bulunduğunu da belirten Ertunç Ererdi, önümüzdeki dönem hedeflerinin; ‘bünyelerindeki çalışan ve departman sayısını artırmak ve yeni disiplinleri, yeni teknolojileri süreçlerinin içine entegre etmek’ olduğunu açıklıyor: “2021 yılı itibari ile Hollanda merkezli Avrupa şirketimiz ile global markaların operasyonlarına da destek veriyoruz. Başlangıcını Avrupa’daki şirketimiz ile yapmış bulunduğumuz süreçle; dünyanın farklı lokasyonlarına da açılmak en büyük hedefimiz arasında yer alıyor. Yerel ve global markalarla anlaşmalarımız çerçevesinde verdiğimiz hizmetlerde know-how geliştirme çabalarımız devam ediyor. Birden fazla şapka taşıyoruz. Örneğin; Türkiye’de Meta platformları ilk yayınlandığında bilişim sektöründe Metaverse etkinliğini yapan ilk ajansız. Farklılıkları ve iş geliştirmeyi seviyoruz. Sektördeki dijital dönüşüm üzerine araştırmacı bir iş geliştirme departmanımız bulunmakta. Ajans olarak da bizim için öncelikli olan; sürekli öğrenme ve sürekli gelişim diyebilirim.”

“Markanın sürdürülebilirliği önemlidir”
Ertunç Ererdi; bir kampanyanın başarı ölçüsünü şu sözlerle özetliyor: “Bir kampanyanın başarı ölçüsü öncelikli olarak satıştır diyemeyiz. Tabii ki günün sonunda önemli olan; çabaların satışa dönmesidir. Bununla birlikte markalar için önemli olan anlık satıştan ziyade markanın sürdürülebilirliğidir. Çünkü markalar için önemli olan; temel satışların arkasından gelen kümülatif büyümedir.”

Dijitalleşmenin hızına ayak uydurmanın önemi
Pandemi süresince farklı sektörlerde değişimlerin farklı ve hızlı olduğuna değinen Ererdi, gıda sektöründe uzaktan satış enstrümanları ve mobil uygulamalar artış gösterirken, özellikle ithalata dayanan sektörlerin büyük bir sekteye uğradığını paylaşıyor ve şu değerlendirmeyi yapıyor: “Dünya’da şirketlerin büyük çoğunluğu Pandemi gibi bir felaket senaryosuna hazırlıklı değildi. Bunu hep beraber görmüş olduk. Bunun aksine; bazı sektörler ise çok daha şanslıydı. Bunlardan en başlarda gelenlerden biri de bilişim sektörüdür. Dijitalleşmeyle beraber her şirketin dijital alt yapısı, veri akışı, uzaktan haberleşme sistemleri ve data ihtiyaçları artış gösterdi. Yine herkesin Pandemi’de uzaktan alışveriş yapma zorunluluğu ve akabinde e-ticaretin de patlama yaşamasıyla bilişim sektöründe hızlandırılmış bir gelişim süreci yaşandı. Bunun bizim için en radikal olan kısmı kullanıcı alışkanlıklarının değişmesidir. Hayat eski haline dönse bile, çoğu ticari akış kalıcı olarak değişmiş oldu. Dijitalleşme hızına ayak uyduramayan şirketlerin maliyetleri ve reklama olan ihtiyaçları çok ciddi derecede artacaktır. Bu sürecin gerisinde kalan şirketlerin satışlarının az, yaşam döngülerinin ise kısa olacağını söylemek mümkün.”

“2023 ve 2024’te dijital dönüşümdeki artış hızlanacak”
Pandemi süreci, geleneksel pazarlama tarafında sektörü oldukça olumsuz etkilediğini, odak noktası dijital olan ajansların ise varlıklarını daha rahat sürdürdüklerini kaydeden Ererdi, çoğu sektör dinamiğinin tamamen değişmesinden dolayı birçok şirketin bu süreci atlatamadığını söylüyor: “2023 ve 2024 yıllarında ise dijital dönüşümdeki artışın hızla devam edeceğini öngörüyoruz. Süreçler daha ‘uzaktan’ çalışma, uzaktan satın alma vb. işleyişlere evrilecektir. Her şeyin sanal platformlarla teknik olarak yürütülebilmesine yönelik teknolojiler de artacaktır. Pazarlama süreçleri de bu duruma göre kabuk değiştirip, şekil alacaktır.”

“Kendisini güncelleyen ajansları seçin”
Ertunç Ererdi, KOBİ’lere ve işletmelere ajans seçimlerinde şunları öneriyor: “Ajans seçimlerinde karşılaşılan en büyük sorunlardan biri pazarlamanın çok katmanlı bir yapı olmasıdır. Bu hizmetleri dışarıdan alması gereken şirketlerin bu konuya %100 hakim olmadığını varsayarsak işlerinin çok hassas ve riskli olduğunu söylemek doğru olur. Kendimizi sürekli güncellememiz gerektiği senaryoda şirketlere de kendilerini güncelleyen ajanslar seçmelerini öneririz. Pazarlama tarafında; iş ortaklarının ihtiyaçlarını anlayan, sadece onlardan gelen talepler ve briefler doğrultusunda değil, onlara aynı zamanda bir terzi usulü ‘özel dikim’ diye adlandırdığımız, kendilerine yardımcı olacak, sorunlara fikirleriyle destek olacak ve problemlerini çözecek çözüm odaklı bir şirketle çalışmalarını önermekteyiz.”

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.