banner565

banner622

banner472

banner458

banner457

banner626

PRWEST Global Consulting Kurucusu Ferdi Yılmaz: “Çevik olan bir adım önde olacak”

PRWEST Global Consulting Kurucusu Ferdi Yılmaz, “Pandemi döneminde iletişimi aksatmayan markalar ‘yeni normalde’ öne çıkacak.

AJANS 01.02.2021, 00:01 27.02.2021, 12:44
20685
PRWEST Global Consulting Kurucusu Ferdi Yılmaz: “Çevik olan bir adım önde olacak”
banner637

Hedef kitle ile doğru tonu yakalayabilen markalar, ilham veren başarı hikayesi yazabilir” diyor.
Dünyayı etkisi altına alan pandemi, gündelik yaşantımızı ve tercihlerimizi değiştirmeye zorlarken, bu dönemde kuşkusuz markalar da ciddi bir sınav veriyor. Güçlü markaların, pandemi gibi öngörülemeyen dönemlerde de bir şekilde ayakta durmak zorunda olduğunu belirten PRWEST Global Consulting Kurucusu Ferdi Yılmaz, markalar için hedef kitle ile doğru tonu yakalamanın önemine vurgu yapıyor. Yılmaz, markalar açısından doğru iç görülerle yürütülen sürdürülebilir iletişim çalışmalarının, ilham veren bir başarı hikayesine dönüşebileceğini söylüyor.
Pandemi döneminde markaların hedef kitlesi / müşterileri ile olan bağını daha da kuvvetlendirmek için ‘fayda odaklı’ iletişim projelerine yönelmesinin doğru bir adım olacağını kaydeden Ferdi Yılmaz, bu dönemde hızlı ve çevik olan markaların ön plana çıkacağını ifade ediyor.
Markaların pandemi sürecinde özellikle dijitale yönelik yatırımlarını artırdığını belirten Yılmaz, “Pandemi döneminde tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de sosyal yaşamda ve çalışma tarzlarında birtakım değişimler yaşandı. Bu süreçte, özellikle dijitalleşme çalışmalarının hız kazandığını görüyoruz. Öyle ki dijitalle ilgili her türlü ihtiyaç, pandemide markalar tarafından önceliklendirilmiş durumda. Dolayısıyla iletişimin ve pazarlama faaliyetlerinin ağırlıklı olarak dijitale kaydığı bu süreçte, markaların atacağı doğru ve etkili adımların kar topu misali büyüyebileceğini vurgulamakta fayda var. Bunun için de hedef kitlenin iyi analiz edilip, doğru bir stratejik planlamanın yürütülmesi gerekiyor” diye konuşuyor.

“Kriz dönemlerinde iletişim asla ihmal edilmemeli”
Ferdi Yılmaz, Pandemi gibi kriz dönemlerinde iletişim faaliyetlerini durdurmanın markalar açısından geri dönüşü zor sonuçlar doğurabileceğine dikkat çekiyor: “Bu süreçte hem müşterileri hem de çalışanları için şeffaf ve dürüst davranan, hedef kitlesini önemseyen ve tüm iletişim mecralarında ona uygun bir süreç yönetimi yapan güçlü firmalar, verdikleri doğru mesajlarla kurumsal itibarını ve marka sadakatini güçlendirmeyi başardı. Ancak bunun aksini yaparak, bu süreçte değer mekanizmasındaki paydaşlarıyla iletişim bağını koparan firmalar ise çok ciddi bir emek ve zaman sonucu inşa edilen marka itibarına gölge düşürdü. Dolayısıyla pandemi gibi beklenmedik kriz dönemleri karşısında her an hazırlıklı olan ve stratejik marka yönetimini doğru yürüten firmaların, süreçten daha da güçlenerek çıkacağını söylememiz mümkün.”

“Türkiye’de kahramanlar var”
Türkiye’de geçmişleri ve tecrübeleri ile çok sayıda kahraman iş insanı olduğunu ifade eden Ferdi Yılmaz; “Çok zor şartlarda, kısıtlı eğitim ve finansman imkanlarına rağmen küresel ölçekte markalar çıkartmaya yönelik çalışmalar yürüten çok sayıda şirket var. Her birisi aslında bir başarı öyküsü. Bir kısmı kendini gizlese de bir kısmı tecrübelerini paylaşmaktan keyif alıyor. Bu tecrübeler ile yetişen yeni nesil de daha da ileri gitmek için kendi donanımını artırıyor. Ülke olarak hedef bu kahramanları ortaya çıkartmak ve onların öykülerini gençlere aktarmak olmalıdır. Bu şekilde sürdürülebilirlik sağlanabilir” diyor.

Dev markalarla işbirliği yapıyor
Ferdi Yılmaz, PRWEST Global Consulting olarak, kuruldukları günden bu yana sektöründe Türkiye’nin ve dünyanın en büyük markaları arasındaki firmalarla güvene ve memnuniyete dayalı çözüm ortaklığı gerçekleştirdiklerini anlatıyor: “Bugün itibariyle otomotivden sağlığa, makineden tekstile, yenilenebilir enerjiden yerel yönetimlere, inşaattan yemek sektörüne kadar, farklı yelpazedeki çok sayıda kurum ve kuruluşun stratejik çözüm ortağıyız. Bunlar arasında; Aktaş Holding, Bursalı, Bilimp, CW Enerji, E-MAK, Ermaksan, Elinden, Hitachi Automotive Sistemleri, İnsu Teknik, İzmakpar, Karacabey Belediyesi, Maysan Mando, Makina İmalatçıları Birliği, Özel Esentepe, Anadolu ve Metafiz Hastaneleri, Örnek Yemek Sanayi, PMS Alüminyum ve Provimes gibi çok önemli firma, kurum ve markalar bulunuyor. Çözüm ortaklarımız için marka yönetimi, lider iletişimi, pazarlama iletişimi, medya ilişkileri ve içerik yönetimi, kurum içi iletişim ve değişim, dijital iletişim, kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, siyasal iletişim ve uluslararası pazarlama iletişimi gibi alanlarda hizmet veriyoruz.”

Pandemiye rağmen yüzde 15 büyüdü
Dünyayı etkisi altına alan pandemiye rağmen 2020 yılında şirket olarak yüzde 15 büyüdüklerini aktaran Yılmaz, “2021 yılında da yine aynı seviyede büyüme hedefliyoruz. Şu anda Bursa, İstanbul ve Bulgaristan temsilciliklerimiz var. Yeni temsilcilik düşünmüyoruz. Türkiye ve yurtdışında toplamda 12 kişiyi istihdam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde marka sayısını değil, ödüllü projelerimizi artırmaya odaklanacağız. Bunun yanı sıra bir süre önce girdiğimiz medya alanında da büyümeyi hedefliyoruz” diyor.

Topluma değer katan projeler
Ferdi Yılmaz, hizmet verdikleri markalar için insan odaklı, topluma ve doğaya dokunan sürdürülebilir projelere, mesleki eğitim, kadın-erkek fırsat eşitliği, gençlerin iş dünyasına katılımı ve çevre gibi birçok alanda ödüllü projelere imza attıklarını paylaşıyor: “Küresel projeler içerisinde de yer alıyoruz. Sadece hizmet verdiğimiz kurumlar için değil, toplumsal duyarlılık gerektiren alanlarda kendimiz de birçok projenin içerisinde yer aldık.”

PRWEST Global Consulting hakkında;
Bursa’da, 2004’te temelleri atılan PRWEST Global Consulting; stratejik iletişim yönetimi, itibar yönetimi, dijital medya ve etkinlik yönetimi gibi çeşitli alanlarda hizmet veriyor. Yerelin gücünü uluslararası arenaya taşımak misyonu ile çalışmalarını sürdüren PRWEST, işbirliği içerisinde olduğu markalarla, sürdürülebilir iletişim modeli çerçevesinde etkin faaliyetler yürütüyor.
Bütünsel yaklaşımlar sergileyerek, iletişim alanında hem modern hem de geleneksel iletişim yöntemlerini uygulayan PRWEST Global Consulting; stratejik iletişim danışmanlığı ve halkla ilişkiler hizmetlerinin uluslararası standartlarda katmadeğer üreterek, hizmet verdiği kurumun ve markanın algısını ve stratejik iletişimini verimli şekilde yönetiyor. Müşteri memnuniyetini, öncelikli prensip olarak benimseyen PRWEST Global Consulting; müşterilerinin, tüm hedef kitlelerine yönelik etkileşimlerini güçlendirmek amacıyla çok yönlü iletişim süreçleri yürütüyor. PRWEST; bugün itibariyle Bursa, İstanbul, Ankara ve Plovdiv lokasyonlarındaki çalışmaları başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde itibar yönetimi alanında faaliyetlerini sürdürüyor.

Yorumlar (0)