Marjinal Porter Novelli’nin tek hedefi; “Hizmetlerimizden mutlu müşteri!”
Geniş sektörel yelpazedeki müşteri portföyüne 360 derece iletişim hizmetleri sunan bir ‘purpose’ ajansı olarak faaliyet gösteren Marjinal Porter Novelli, 60’ın üzerinde ülkedeki 90 ofiste faaliyet gösteren uluslararası iletişim ağı Porter Novelli’nin Türkiye ofisi. Marjinal Porter Novelli Ajans Başkanı Asuman Bayrak, “Bizim her zaman tek hedefimiz var: Hizmetlerimizden mutlu müşteri!” diyor.
www.lockhartindustries.com, www.lockhartindustries.com, Geneva,sans-serif;">Asuman Bayrak ve Abdürrahim Sönmez tarafından 1993 yılında kurulan, bir yıl sonra Handan Saraç’ın da ortak olduğu Marjinal Porter Novelli (MPN), 46 yıldan bu yana 60’ın üzerinde ülkedeki 90 ofiste faaliyet gösteren uluslararası iletişim ağı Porter Novelli’nin Türkiye ofisi. Porter Novelli’nin dahil olduğu Omnicon Public Relations Group ise 330’dan fazla ofisteki 6000 iletişim uzmanı ile dünyanın en büyük halkla ilişkiler ajanslarından biri. Porter Novelli’nin 45 yılın üzerindeki sosyal yatırım ve kurumsal sosyal sorumluluk deneyiminden beslenen MPN, bilişimden sağlığa, finanstan sigortacılığa kadar geniş bir sektörel yelpazedeki müşteri portföyüne 360 derece iletişim hizmetleri sunan bir ‘purpose’ ajansı olarak faaliyet gösteriyor. ‘Hayvan Dostu Şirket’ inisiyatifinin kurucusu olan Marjinal Porter Novelli’de 70 profesyonel Marjinalli, çalışma alanını dört ayaklı 23 can dost (21 kedi 2 köpek) ile paylaşıyor.
Marjinal Porter Novelli Ajans Başkanı Asuman Bayrak, “Marjinal Porter Novelli, bir markanın bir yandan büyürken diğer yandan da çalışanları, tedarikçileri, müşterileri ve geri kalan tüm paydaşlarıyla birlikte dünyaya olumlu katkılarda bulunmasını sağlayan değerler bütününe dayalı iletişim yolculukları tasarlayan ve gücünü markaların var oluş amaçlarından alan sosyal yatırımların koordinasyonunu üstlenen bir markadır” diyor.
Asuman Bayrak, Marjinal Porter Novelli olarak 360 derece sundukları hizmetlerin genişliği ve derinliği nedeniyle benzersiz oldukları bilinciyle hareket ettiklerini söylüyor: “Kurulduğumuz günden itibaren müşteri sayısını artırma gibi bir hedefimiz olmadı. Bizim her zaman tek hedefimiz var: Hizmetlerimizden mutlu müşteri! Bu politikamız, doğal olarak, referans yöntemiyle müşteri sayımızın artmasına neden oldu ve olmaya da devam ediyor. Klasik iletişim disiplinlerinin tümüne sahip olmanın yanı sıra neredeyse 20 yıldır teknoloji ve mobil projeler üreten, hizmet verdiği markaların dijital dönüşümüne katkı sağlayan bir ajansız.”
“Pandemi, dijital projelere ciddi hız kazandırdı”
Pandemi’nin dijital projelere ciddi bir hız kazandırdığını aktaran Bayrak, “Ajansımızın dijital ekibi ve bu alanda yapılan projeler %100 büyüdü. Artık geriye dönüş yok ve dijital tarafı bilen, içinde yaşayanlar var olacak” diyor. Asuman Bayrak, 2010 yılından beri Porter Novelli içerisinde inovasyon departmanı bulunduğunu ve sektörü şekillendiren çalışmalar yaptığını kaydediyor: “Bu networkün parçası olarak hem yapılan yeniliklerden faydalanıyoruz hem de oradan aldığımız ilham ve sinerji ile müşterilerimizin birçok ihtiyacına derman oluyoruz. Kendimizi hiçbir zaman markaların ajansı olarak görmedik zaten, Marjinal Porter Novelli, hizmet verdiği markaların sağ kolu.”
“Marjinal’in iletişim yaklaşımı farklı”
Bir kampanyanın markanın satışını veya bilinirliğini artırmak için yapıldığını vurgulayan Bayrak, “Kampanya sonucunda hedefe ne kadar ulaşıldıysa kampanya da o kadar başarılıdır” diyor. Marjinal Porter Novelli’nin amaç kavramını odağına alan bir marka olduğunu vurgulayan Bayrak, genel anlamıyla en iyi iletişim faaliyetlerinin, özel olarak ise en başarılı iletişim kampanyalarının ‘amaç’ kavramı etrafında şekillendiğini ifade ediyor: “Markanın aldığı duruşun bir sosyal fayda içermesi, etik değerlere odaklanması gerekiyor. Yani farklı bir iletişim yaklaşımı benimsiyor Marjinal. Amaç, itibar yönetimine ve rekabet avantajına büyük ölçüde yardımcı oluyor, niteliklerimizin başında da bu geliyor. Müşterilerimize amaca yönelik benzersiz bir iletişim danışmanlığı hizmeti sunuyoruz. Amaca yönelik faaliyetlerin ana fikri, tüm markaların belli bir amaç için duruş sergilemesi gerektiği gerçeği. Elbette bazı markalar halihazırda bir amaca sahip olabilir ama bu, hedef kitlesi tarafından, daha da önemlisi kendi çalışanları tarafından bilinmeyebilir. Dolayısıyla açıklığa kavuşturulması gerekiyor. Tüketici açısından bakıldığında ‘Neden varsınız?’, markanın çalışanları açısından bakıldığında ise ‘Neden bu marka için çalışıyorum?’ sorularının cevaplarının net olması gerekiyor. Pazarlama faaliyetleriniz de bu amaçtan besleniyor.”
“Sürdürülebilirlik ve verimlilik için iletişim ve teknolojileri doğru ve etkin kullanılmalı”: Dijital teknolojilerin hızla geliştiği ve buna bağlı olarak farklı iletişim kanallarının hayatımızdaki yerinin arttığı çağımızda iletişim, yaşanan değişim ve dönüşümlerin yönetiminde giderek artan oranda önemli roller oynuyor. Küresel çapta bireylerin, kurumların ve toplumların çok hızlı bir biçimde adapte olmak zorunda kaldığı COVID-19 Salgını’nın da iletişimin bu yönünü pekiştiren bir süreç olduğunu anımsatan Bayrak, kurumların çalışanları, paydaşları ve müşterileriyle, bireylerinse birbirleriyle olan ilişkilerinin sürdürülebilirliği ve verimi bu zorlu şartlarda iletişim disiplinlerinin ve teknolojilerinin doğru ve etkin kullanımıyla mümkün olduğuna dikkat çekiyor: “İletişimin verimli kullanımıyla sosyal yaşamı ve ekonomik yaşantıyı çok kısa bir zaman içinde olağanüstü seviyede değişime uğratan bu sürecin yaratabileceği birçok travmanın da önüne geçilebileceğine inanıyorum. İletişim sektörü sürecin başından bu yana var olan tüm kaslarıyla kurumların üretkenliğine ve bilgi paylaşımına katkıda bulunmayı hedefledi. Bunun için kendi içine dönüp, yenilikçi yaklaşımlar ürettiği zamanlar olduğu gibi, eşzamanlı olarak proaktif bir tavırla müşterilerini de mevcut duruma dair bilgilendirme görevini yerine getirdi. İletişimin önümüzdeki dönemde de sahip olduğu bu stratejik konumu koruyup güçlendireceğini düşünüyorum.”
“KOBİ olsun olmasın tüm markalar konunun uzmanıyla çalışmalı”: Pandemi’de kârlılık, büyüme, yatırım gibi kavramlardan ziyade insani yardım, bağış, toplumsal fayda kavramlarının iletişimde ön plana çıktığını gördüğümüzü belirten Asuman Bayrak, markaların öncelikli olarak kendilerini var eden insanların güvenliğine, daha sonra da bugüne kadar kendilerini büyüten, geliştiren kitlelerinin ihtiyaçlarına yanıt vermeye odaklanmaları gerektiğini söylüyor: “Hiç şüphesiz, insanlığın uzun süre anımsayacağı bir süreci yaşıyoruz ve her dönemde olduğu gibi bu dönemin de kahramanlaştırılan bireyleri, kurumları ve markaları olacaktır. Dijital veya geleneksel markaların iletişim faaliyetlerinin sosyal medya, yaratıcı taraf, kurumsal kimlik dahil çoklu kanallarda yürütülmesi gerektiğine inanıyoruz. 360 derece iletişim hizmeti veren Marjinal Porter Novelli olarak, yaklaşımımız sınırlı sayıda iletişim kanalını değil omnichannel yani tüm kanalları kapsıyor. Ayrıca müşterilerimizi mevcut duruma dair iletişim gündemlerine ilişkin en güncel bilgilerle donatıyor, gerek sürece ilişkin gerekse süreç sonrasına dair stratejiler geliştiriyoruz.”
Asuman Bayrak, KOBİ olsun olmasın tüm markaların konunun uzmanıyla çalışması gerektiğini vurguluyor ve şunları öneriyor: “Markalaşma ciddi ve uzmanlık gerektiren bir iştir. Yeni ajans seçeceklere 2 tavsiyem var: 1) Ajansların yaptıkları işleri inceleyin. 2) Eski ve mevcut müşterileri ile konuşun.”